Küçük çocukların eğitiminde resimli çocuk kitapları sıklıkla kullanılmaktadır. Resimli çocuk kitapları farklılıklar ve yetersizlikler gibi karmaşık konuların aktarılması için en etkili araçlardan biridir. Yapılan araştırmalar hem tipik gelişim gösteren hem işitme yetersizliğine sahip çocukların gelişiminde, özellikle erken okuryazarlığın desteklenmesinde, resimli çocuk kitaplarının önemini ortaya koymuştur. Bu çalışmanın amacı işitme yetersizliği olan 0-6 yaş çocuklarına yönelik resimli çocuk kitaplarının kullanıldığı araştırmaların incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, işitme yetersizliği olan 0-6 yaş çocuklarını konu alan, 2001-2019 yılları arasında yayınlanmış, Web of Science, Education Resources Information Center (ERIC) ve Scopus veri tabanlarında taranan 30 araştırma makalesi incelenmiştir. İncelenen çalışmalar amaçlarına göre; normal işiten ve işitme yetersizliği olan çocukların karşılaştırılması, uygulanan müdahale programının etkisinin incelenmesi, mevcut durumun betimlenmesi ve strateji belirleme olmak üzere 4 kategoride ele alınmıştır. Ayrıca, araştırmaların amaçları değerlendirilerek ilgili alandaki eksiklikler ortaya konmuştur. Son olarak, çalışmanın bulguları ışığında araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 2 |
International Journal of Children's Literature and Education Researches