Eğitim
toplumların gelişmesinde önemli bir yere sahiptir. Dünyadaki sosyo-ekonomik kalkınmanın
temel unsurunun eğitim olduğu söylenebilir. Türkiye’de de eğitimin önemi son
yıllarda daha fazla anlaşılır olmuş ve bu alana harcanan kamu kaynaklarında ve
özel kaynaklarda kayda değer artışlar yaşanmıştır. Bu kapsamda eğitim için
yapılan kamu harcamalarının merkezi yönetim bütçesine ve milli hasılaya oran
olarak artışı söz konusudur. Ortalama eğitim süresi de son 27 yılda yaklaşık
iki kat artmıştır. Yaşanan bu artışlara rağmen, eğitimin en önemli çıktısı
niteliğindeki başarı göstergeleri Türkiye için pek yüksek değildir. Zira, OECD
tarafından düzenli olarak her üç yılda bir yapılan Uluslararası Öğrenci
Değerlendirme Programı (PISA) kapsamında elde edilen sonuçlara göre, Türkiye
oldukça düşük puanlarla birlikte alt sıralarda yer almaktadır. Daha da kötü
olanı ise sıralamadaki yerinin giderek düşüyor olmasıdır. Bu sonuçlar
Türkiye’deki eğitime yapılan harcama artışlarının, neden başarıyı da
artırmadığı sorusunu beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda, Türkiye’de kamu
eğitim harcamalarının daha verimli ve etkili kullanılması gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 2 |