Digital transformation has brought about changes in the skills and competency levels needed in labor markets. This trend has been further spurred by the COVID-19 pandemic, highlighting the need for digitization and accelerating its adoption. This study investigated the impact of digitalization on the education labour market. In the research, semi-structured interviews were conducted with 20 people working as educators in the private sector.As a result of the research, similar results have been determined in the studies on the effects of digitalization on labor markets in the literature. The study noted that educators who don't adapt to digital skills risk unemployment, while those who upskill can expect higher salaries. Additionally, it found that digitalization has transformed and accelerated education, while also enabling educators to enhance their own professional development. To keep pace with digital transformation, educators are recommended to adapt their educational content, methods, and personal competencies to align with this evolving landscape.
Dijital dönüşüm ile birlikte emek piyasalarındaki ihtiyaç duyulan vasıf, yetkinlik seviyelerinde değişiklikleri beraberinde getirmiştir. Özellikle Covid-19 süreci dijitalleşmenin önemini vurgulamış ve etkilerinin hızla yayılmasına neden olmuştur. Bu çalışma dijitalleşmenin eğitim emek piyasalarına etkilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada özel sektörde eğitimci olarak çalışan 20 kişi ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda literatürde dijitalleşmenin işgücü piyasalarına etkilerine ilişkin çalışmalarda da benzer sonuçlar tespit edilmiştir. Dijitalleşmenin eğitmenlerin yetkinlik seviyelerinin artmasına, kendilerini geliştirmelerine aynı zamanda yeni işlerin de ortaya çıkmasına, bazı mesleklerin ortadan kalkmasına neden olduğu tespit edilmiştir. Eğitmenlerin dijital yetkinliklere uyum sağlamadığında işsiz kalma ihtimali de tespit edilmiştir. Yetkinlik seviyelerini arttıran eğitmenlerin ise ücretlerinin daha yüksek seviyelerde olması da beklenilen sonuçlar arasındadır. Dijitalleşmenin eğitimde dönüşümü gerçekleştirdiği ve hızlandırdığı da tespit edilmiştir. Aynı zamanda dijitalleşme eğitmenlerin kendilerini geliştirmesine de imkan sağlamaktadır. Eğitmenlerin dijital dönüşüme ayak uyduracak şekilde eğitim içeriklerini, yöntemlerini, kendi yetkinliklerini bu sürece uyum sağlayacak şekilde geliştirmeleri önerilebilir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Labor Economics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | September 27, 2024 |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | March 11, 2024 |
Acceptance Date | July 18, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 3 |