Bu çalışma alışveriş merkezi müşterilerinin bu mekanları tekrar tercih etme nedenlerini tespit etmek ve bunlar arasındaki istatistiksel ilişkileri bulmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda geliştirilmiş olan araştırma modelindeki ilişkileri ölçmek için AVM’leri ziyaret eden 219 tüketiciden elde edilen veriler SmartPLS paket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve raporlanmıştır. Yapısal eşitlik modeli kullanılarak yapılan hipotez testlerinin sonuçlarına göre 7 hipotezin hepsinin desteklendiği tespit edilmiştir. Sonuç olarak AVM’leri ziyaret eden tüketicilerin üzerinde hedonik değer, faydacı değer, işlem değeri ve sosyal etkileşim değişkenlerinin etkisinin AVM’leri tekrar ziyaretlerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu değişkenlerden faydacı değer, işlem değeri ve sosyal etkileşim değişkenlerinin hedonik değer aracılığı ile tekrar ziyaret etmeye etkisi ölçülmüş ve bu aracılık etkilerinin anlamlı düzeyde olduğu görülmüştür.
This study aims to determine the reasons why shopping mall customers prefer these places again and also to find statistical relationships between these reasons. In order to measure the relationships in the research model, data obtained from 219 visitor shopping malls, which were analyzed and reported by SmartPLS package program. According to the results of the hypothesis tests conducted using the structural equation model, all 7 hypotheses were supported. As a result, it was demonstrated that the effect of hedonic value, utilitarian value, transaction value and social interaction variables of the consumers visiting the shopping malls was effective on the shopping malls revisits. In addition, the effect of utilitarian value, transaction value and social interaction variables on revisiting was measured via hedonic value, and these mediation effects were found to be significant.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 13, 2021 |
Submission Date | February 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 19 Issue: 39 |