The study aimed to determine which impression management (IM) tactics clinical nurses use and how these tactics vary according to nurses' personal-professional characteristics and IM views. This cross-sectional and descriptive study was conducted with the participation of 268 clinical nurses working in a Training and Research Hospital in the Central Anatolia Region of Turkey. Participants were selected using a simple random sampling method. Data were collected using a descriptive information form and the Impression Management Tactics Scale. Descriptive statistics, Mann-Whitney U test, and Kruskal-Wallis H tests were used in data analysis. According to the results of the analysis, nurses used self-promotion and ingratiation tactics the most and intimidation tactic the least. The use of these tactics varied depending on factors such as gender, age, marital status, nursing, and institutional experience, unit, position, shift type, willingness to choose the profession, job satisfaction, cooperation with colleagues, and the impressions formed about them by the people they work within the same institution. However, no significant difference was found between the tactics and factors related to educational level, working hours, organizational satisfaction, achievement of professional goals, and impressions made on others. The results suggest that the use of IM tactics may vary according to nurses' personal-professional characteristics and their views on IM. It would be beneficial for nurses to be aware of impression management tactics and consciously manage their impressions. Therefore, it is recommended that nurse managers should focus on developing an appropriate work environment and culture for nurses to use IM tactics effectively. This may contribute to improving patient care quality and outcomes.
Araştırmanın amacı, klinik hemşirelerin hangi izlenim yönetimi (IM) taktiklerini kullandığını ve bu taktiklerin hemşirelerin bireysel-mesleki özellikleri ile IM görüşlerine göre nasıl değiştiğini belirlemektir. Kesitsel ve tanımlayıcı bir yaklaşımla yürütülen bu çalışma, Türkiye'nin İç Anadolu Bölgesi'ndeki bir Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde çalışan 268 klinik hemşirenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Basit rastgele örnekleme yöntemi kullanılarak katılımcılar seçilmiştir. Veriler, tanıtıcı bilgi formu ve İzlenim Yönetimi Taktikleri Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Veri analizinde tanımlayıcı istatistikler, Mann-Whitney U testi ve Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, hemşireler en çok self-promotion ve ingratiation taktiklerini kullanırken, en az intimidation taktiğini kullanmışlardır. Bu taktiklerin kullanımı, hemşirelerin cinsiyeti, yaş, medeni durumu, hemşirelik ve kurumsal deneyim, çalışılan birim, pozisyon, vardiya türü, mesleği isteyerek seçme, iş memnuniyeti, meslektaşlarla iş birliği ve aynı kurumda çalıştığı kişilerin kendileri hakkında oluşturdukları izlenimler gibi faktörlere bağlı olarak değişiklik göstermiştir. Ancak, eğitim durumu, çalışma saatleri, kurumsal memnuniyet, mesleki hedeflere ulaşma ve başkalarının üzerinde bırakılan izlenimlerle ilgili faktörlerle taktikler arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Sonuçlar, IM taktiklerinin kullanımının, hemşirelerin bireysel-mesleki özellikleri ile IM hakkındaki görüşlerine göre değişebileceğini göstermektedir. Hemşirelerin izlenim yönetimi taktiklerinin farkına varıp bilinçli bir şekilde izlenimlerini yönetmeleri faydalı olacaktır. Bu nedenle, yönetici hemşirelerin, hemşirelerin etkin bir şekilde IM taktiklerini kullanabilmeleri için uygun bir çalışma ortamı ve kültür geliştirmeye odaklanmaları önerilmektedir. Bu, hasta bakım kalitesi ve sonuçlarının iyileştirilmesine katkıda bulunabilir.
Araştırmamıza katılan ve zamanlarını bu çalışmayı tamamlamamıza yardımcı olan tüm hemşirelere içten teşekkürlerimizi sunarız.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Labor and Organisition Sociology, Management Sociology |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 22, 2024 |
Submission Date | June 7, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 22 Issue: 53 |