Works designed with visual metaphors and metonymies (posters, photographs, paintings, etc.) are considered to be strong in creativity and effective in meaning construction. This study analyzes selected poster designs of one of the most famous graphic designers of the world, Yossi Lemel, on the coronavirus (Covid-19). The scope of the study is limited to visual metaphors and metonymies. Based on the similarities between concepts, metaphors and metonymies are the most important signs in visual semiotics analyses. Symbols, codes, myths, and visual oxymorons are other signs that should be studied; however, limiting the study to metaphors and metonymies that are grounded on similarities, it is aimed to discuss the topic in detail. The purpose of the study is to put forth how the concepts formed in our minds are visualized by using metaphors and metonymies and to reveal the aesthetics these signs bring into visual designs. Finding and using metaphors is an important creativity activity that makes the receiver read the meaning easily from a different point. These are important elements of semiotics that build up works with strong creativity. It is this creative language that makes Lemel’s social and political posters important.
Görsel metaforlar ve metanomilerle tasarlanan işlerin (afiş, fotoğraf, resim vs.) yaratıcılığı güçlü ve anlam oluşturmada oldukça etkili araçlar olduğunu düşünülmektedir. Bu çalışmada dünyanın ünlü tasarımcılarından biri olan grafik sanatçısı Yossi Lemel’in 2020 yılında dünyayı etkisi altına alan koronavirüs (Covid-19) pandemisi sırasında yapmış olduğu koronavirüs (Covid-19) konulu afiş tasarımlarından seçilen örnekler incelenecektir. Çalışma görsel metaforlar ve metanomilerle sınırlandırılmıştır. Kavramlar arasındaki benzerlikleri kullanarak yapılan bu yaratıcı çalışmalar, görsel göstergebilim çözümlemelerinde aranması gereken en önemli göstergelerdir. Kuşkusuz semboller, kodlar, mitler, görsel oxymoronlar (zıtlıklar) metinde aranması gereken diğer göstergelerdir. Ancak çalışmamızı sadece benzerlikler üzerinden yaratılan metafor ve metanomilerle sınırlandırarak konuyu derinlemesine tartışmayı hedeflemekteyiz. Genellikle sözlü ve yazılı metinlerde açıklanan “metafor” kavramının görsel metinler üzerinden açıklanmasına ise “görsel metafor” denmektedir. Amacımız zihnimizde oluşan/oluşturulan kavramların görsel metaforlar ve metanomileri kullanarak nasıl görselleştirildiğini ve bu göstergelerin görsel tasarımlara kattığı estetik lezzeti gözler önüne sermektir. Metaforları bulup kullanmak, anlamı farklı bir noktadan ele alıp alıcının daha kolay okumasını sağlayan, önemli bir yaratıcılık etkinliğidir. Bunlar yan anlamı güçlü, dolayısıyla yaratıcılığı güçlü eserlerin ortaya çıkmasını sağlayan çok önemli göstergebilim elemanlarıdır. Keza Lemel’in sosyal ve siyasal içerikli afişlerini önemli yapan da kullandığı bu yaratıcı dildir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 16, 2021 |
Submission Date | October 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 60 |