Bu
çalışmada BÖTE öğretim programında yeni bir program kullanan Sakarya
Üniversitesi ile mevcut sistemdeki öğretim programını uygulayan bir devlet
üniversitesindeki öğrenci görüşlerinin lisansta karşılaştıkları sorunlar ve
geleceğe yönelik mesleki kaygıları bakımından karşılaştırılmasının yanında
öğretim programına yönelik öğrenci görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Çalışma
grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Sakarya Üniversitesi birinci sınıf
haricinde 198 BÖTE öğrencisi ile mevcut sistemdeki öğretim programını izleyen
bir devlet üniversitesinde birinci sınıf haricinde öğrenim gören 116 BÖTE
öğrencisinden oluşturmaktadır. Çalışmada genel tarama modellerinden kesitsel
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin yanı sıra
öğrencilerin görüşleri ankette yer alan açık uçlu sorular yoluyla nitel olarak desteklenmeye
çalışılmıştır. Elde edilen nicel bulgulara göre mevcut BÖTE öğretim
programındaki öğrencilerin, yeni BÖTE öğretim programındakilere göre lisans
döneminde karşılaştıkları olası sorunlar ve geleceğe yönelik mesleki
kaygılarının daha fazla olduğu bulunmuştur. Bunun yanı sıra nitel bulgularda
ise alt problemlere yanıt olabilecek öğrenci görüşleri; öğretim programındaki ve
uygulamasındaki olası sorunlar, geleceğe yönelik mesleki kaygılar, öğretim
programındaki değişiklik olmak üzere üç tema altında toplanmıştır.
Bulgulara dayanarak araştırma sonucunda alan ve alan dışı derslerin öğretim
programında dengeli bir dağılımının olması ve seçmeli derslerin bu anlamda
artırılması, öğretim programındaki içeriğin değişen teknolojiye uyum sağlayarak
güncelliğini koruması, öğretim elemanlarının ve öğretim yöntem tekniklerinin
niteliğinin artırılması anlamında öneriler getirilebilir.
This study aimed to compare the Sakarya
University which follows a new curriculum and a public university which follows
the current curriculum in terms of problems experienced by the students of
Computer Education and Instructional Technologies (CEIT) and their professional
future concerns alongside to take students’ opinions on the CEIT program. Study group was consisted of
198 CEIT students adopted a new curriculum in Sakarya University and 116 CEIT
students adopted a current curriculumin a public university excluding first
grades. Cross-sectional survey model was used in the study. Beside quantitative
data, students’ opinion were collected with open ended questions qualitatively
in the questionnaire. According to quantitative data results, the problems students
encounter and the future concerns of CEIT students in current curriculum was
found to be higher than the CEIT students’ in new curriculum. In addition,
qualitative findings have been collected under three headings as student ideas
which can be potential answers to sub-problems, potential problems in curriculum and in its application, professional concern about future and the shift in educational program. Based on these findings, equilibrium
distribution of field courses and other courses, increasing the elective
courses, sustainability of the up to dateness of the curriculum by the in
keeping with technological development, increasing the quality of the
instructors and the teaching methods can be suggested.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2017 |
Submission Date | December 6, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 46 Issue: 2 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved