Bilgisayar
destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarıları üzerine olan etkisini
inceleyen araştırma sayısı, son
zamanlarda gelişen bilgisayar tabanlı
yazılımlar sayesinde her geçen gün artarak sürmektedir. Çalışmada, 2002 ile
2014 yılları arasında yapılmış 1360 araştırma incelenmiştir. Yüksek lisans ve
doktora tezleri arasından, belirlenen sayısal verilere sahip 60 adet araştırma
çalışmaya dahil edilmiş ve meta analiz
yöntemiyle birleştirilmiştir. Meta analize dahil edilen bireysel çalışmalar
birleştirilmiş ve yapının heterojen olduğu görülmüştür. Bundan dolayı, genel
etki büyüklüğü rastgele etkiler modeli kullanılarak hesaplanmıştır.Elde edilen
bulgular neticesinde, bilgisayar
destekli öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarısına olan etki
büyüklüğü E++ = 1,162 olarak bulunmuştur. Bu değer, Cohen’s d ve Hedges’s
g ‘ ye göre çok geniş düzeyde etkiye sahip olduğu
görülmüştür.
Thequantity of research
on theacademicsuccess of students has beenincreasingthankstorecentdevelopments
in computer-based software. Inthisstudy, the 1360 research studies that were
conducted in theyears 2002 through 2014 wereanalyzed. 60 studies with numeric values
that were chosen from master’s degree and doctorate degree theses were included
in the study and combined with meta-analysis methods. Individual studies included
in meta-analysis were combined and the structure was seen as heterogeneous.
Because of thisresult, theeffect size was calculated by using a randomeffects
model.Results of the study emphasized that the effect size of computer-aided teaching
on the academic success of primary school students is E++= 1,162. This value was
determined to have a largerimpactaccordingtoCohen’s D andHedges G.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2017 |
Submission Date | March 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 46 Issue: 2 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved