Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitim sürecinde ilkokul birinci sınıfa giden çocukların ebeveynlerinin ilk okuma yazma öğretimindeki deneyimlerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma deseni olarak nitelfenomenoloji kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi iki farklı ilkokulun birinci sınıf şubelerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin ebeveynlerinden 76’sı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan standartlaştırılmış görüşme formu ve demografik bilgi testi ile toplanmıştır. Standartlaştırılmış görüşme formu ile toplanan veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucu uzaktan eğitim sürecinde ilk okuma yazma öğrenimine ilişkin ebeveynlerin deneyim ve görüşlerine dayalı olarak 4 tema ve bu temaların altında kategori ve kodlar oluşmuştur. Oluşan temalar sırasıyla ders kitapları dışında kullanılan veya tavsiye edilen araç gereçler teması, uzaktan eğitim sürecinde öğretmen-ebeveyn iletişimi teması, ebeveynlerin ev çalışmalarındaki rolü teması ve uzaktan eğitim sürecinde çevrimiçi derslere ilişkin görüşlerine yönelik temadır.Öğretmenlerin programa yönelik gereksinimleri ise program ögelerinin daha detaylı açıklamalar içermesi, okulların teknolojik donanımlarının desteklenmesi, programın uygulanması ile ilgili öğretmenlerden dönüt alınması, sınıf mevcutlarının azaltılabilmesi, kullanılan ders kitaplarının güncellenmesi, programın kazanım ve içerik açısından sadeleşmesi, çoğunlukla konuşma becerisine yönelik bir programın geliştirilmesi ve öğretmenlere programın uygulanması ile ilgili detaylı hizmetiçi eğitim verilmesidir.
The aim of this study was to determine the views of parents of primary school 1st grade children regarding their experiences in primary literacy teaching in the distance education process. For this purpose, qualitative phenomenology was used as a research design. The study group of the research consists of 76 parents of students studying in the firstgrade branches of two different primary schools affiliated to the Ministry of National Education. The data of the study were collected with a standardized interview form and demographic information test prepared by the researchers. The data collected with the standardized interview form were analyzed using content analysis. As a result of the analyzes, 4 themes and categories and codes were formed under these themes, based on the experiences and opinions of the parents regarding the first literacy learning in the distance education process. The themes revealed are, respectively, the theme of tools used or recommended outside of textbooks, the theme of teacher-parent communication in the distance education process, the theme of the role of parents in homework, and the theme of their views on online lessons in the distance education process.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2022 |
Submission Date | June 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 51 Issue: 1 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved