Bu çalışmanın amacı, Mühendislik Model Oluşturma Etkinliklerinin (MühMOE) STEM eğitimine geçişte mühendislik ile okul matematiği arasında köprü kurmak için bir araç olarak kullanılıp kullanılmayacağını incelemektir. Bu amaçla, araştırmacılar matematik öğretmeni ile birlikte çalışarak disiplinlerarası bir doğaya sahip "Trafik Işıkları Problemi" geliştirdiler. Geliştirilen bu problem, Türkiye'nin Doğu bölgesinde bir il merkezinde 2017-2018 eğitim-öğretim yılında 7. sınıfta öğrenim gören 3 ve 4 kişilik iki gruba uygulanmıştır. Problemin çözüm sürecinde öğrenciler matematik, fen bilimleri, teknoloji ve mühendislik bilgilerini bütünleşik bir yapıda kullanarak kendi matematiksel ve bilimsel fikirlerini ortaya atmış, bu fikirlerini grup içi tartışmalarla destekleyerek birbirinden farklı modeller (ürün) ortaya koymuşlardır. Grupların problem çözme sürecinde geliştirdikleri modellerin farklı olmasında; öğrencilerin ilk defa böyle bir problem ile karşılaşmaları, grup içerisindeki kişilerin farklı düşünmeleri, problemin doğası gereği karmaşık yapıda olması gibi nedenlerin etkili olduğunu söylemek mümkündür. Elde edilen bulgular ışığında trafik ışıkları modelleme probleminin disiplinlerarası bir doğaya sahip olduğu görülmüş, bu problemin STEM eğitimi için önemli bir işlev görebileceği sonucuna varılmıştır.
The aim of this study is to examine whether the purpose of the Engineering Model Eliciting Activities (EngMEAs) are to be used as a tool to bridge engineering and school mathematics in the transition to STEM education. To this end, researchers have developed "Traffic Lights Problem", which has an interdisciplinary nature, working with mathematics teacher. This problem was applied to two groups of 3 and 4 students studying in the 7th grade in a city center in the eastern region of Turkey in the 2017-2018 academic year. In the process of solving the problem, the students used mathematics, science, technology and engineering knowledge in an integrated structure and introduced their own mathematical and scientific ideas and supported these ideas with in-group discussions and presented different models (products). The models of the students were different from each other because of students’ first exposure to such a process, different way of thoughts in the groups and inherent complexity of the modelling problems. In the light of the findings, it was concluded that the traffic lights modeling problem had an interdisciplinary nature, and this problem may have an important function for STEM education.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | November 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 51 Issue: 3 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved