-"ı.. .ıt...J), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler" />
This article deals with problems encountered in teaching of Arabic
language in Turkey. The problems are discussed in different categories
after detailing on the importance of Arabic, the goals in
teaching of Arabic, and the institutions where Arabic is taught.
The problems are sametimes caused by the perspective Arabic is
viewed from and sametimes by the lnadequacy and unsuitability
of method(s) employed by instructors. Structural differences between Arabic and Turkish languages, lack of tools-equipment,
misquotation of Arabic words borrowed into Turkish, lack of proficleney
of grammar in the first language, planning problems with
curriculum, and unsuitability of learning environment are the
problems discussed in this article.
Bu makale Türkiye'de Arapçanın öğretilmesinde karşılaşılan sorunları
incelemektedir. Arapçanın önemi, öğretilme amacı ve öğretildiği
kurumlar ele alındıktan sonra, sorunlar değişik kategorileriyle
incelenmiştir. Bazen Arapçaya bakış açısından kaynaklanan sorunlar
olarak, bazen de öğreticilerin kullandıkları yöntem(ler)in uygun
olmayışı veya yetersiz olması şeklinde karşımıza çıkmaktadır.
Arapçanın yapısının Türkçeye göre farklı oluşu, araç-gereç yetersizliği,
Arapçadan Türkçeye geçmiş kelimelerin yanlış aktarıma
neden olması, öğrencilerin anadili gramerini iyi bilmemeleri, program
ve müfredatın iyi ayarlanamaması ve öğretim ortamının uygun
olmayışı gibi sorunlar ele alındı ve çözümler sunuldu
Journal Section | Peer-reviewed Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 17 Issue: 1 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.