The main purpose of this study is to research death concept in
children's cognitive development theoretically and to explore
level of relationship between them based on the field research.
With this design level of children's conseptualisation of death
was studied depends on several variables as age, gender and
socio economic statu. It is found that there was a positive relationship
between level of children' s cognitive development
and their death conceptualisation.
Bu araştırmanın amacı, 8-13 yaş çocuklarının bilişsel gelişiminde
ölüm kavramını teorik olarak incelemek ve alan araş
tırması uygulayarak çocukların bilişsel gelişim düzeyleri ile
ölümü kavrama düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir.
Bu doğrultuda çocukların ölümü kavrama düzeyleri yaş, cinsiyet
ve sosyo-ekonomik durum gibi çeşitli değişkenlere bağlı
olarak incelenmiştir. Bu araştırmanın sonucunda çocukların bilişsel
gelişim düzeyleri ile ölümü kavrayış düzeyleri arasında
pozitif bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Peer-reviewed Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 1 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.