Research Article
BibTex RIS Cite

İlk Okuma Kitaplarında Değerler Eğitimi: Kültürel Miras Söylemi Etrafında Bir Analiz

Year 2018, Volume: 18 Issue: 2, 1070 - 1101, 28.12.2018
https://doi.org/10.30627/cuilah.458861

Abstract

Değerler eğitimi son yıllarda ülkemizde ilgi
görmektedir. Özellikle örgün eğitim sisteminde değerler eğitimi, daha fazla dikkat
çekmektedir. Bu amaçla öğretim programlarında birçok değerin öğretiminden farklı
şekillerde söz edildiği görülmektedir.



Türkçe öğretim
programları, ders kitapları ile bu amaçla kaleme alınmış edebi eserlerin
değerler eğitimi noktasında önemli olduğu bilinmektedir. Özellikle ilkokula
yeni başlayan çocuklar, okudukları edebi eserlerle bir taraftan okuduğunu
anlama kapasitelerini geliştirmekte, bir taraftan da değer yönelimlerini
şekillendirmektedirler. Dolayısıyla ilk okuma
sürecinde kullanılan
metinlerin anlatım özelliklerinin yanı sıra değer iletimi bakımından da yeterli
olması gerekmektedir.



Yukarıdaki kaygıdan hareketle bu çalışmada,
ilkokul birinci sınıflara yönelik öğrencilerin okuma ve anlama yeterliklerini
geliştirmeye çalışan eserlerde yer alan değerler incelenmeye çalışılmıştır.  Çalışmanın sonucunda şehir, kimlik,
kültürel miras, din vb. değerlerin sunumunda çeşitli problemlerin olduğu
tespit edilmiştir. 

References

  • A. Yıldırım & H. Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2005.
  • B. Özdemir, “Karakter Eğitimine Yönelik Yayınlanan Kitapların Nitelikleri”, Değerler ve Eğitimi – II içinde (edt. Recep Kaymakcan vdğ.), Dem Yayınları, İstanbul 2015.
  • H. Yavuzer, Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi, İstanbul 2001.
  • M. Esat Altıntaş, Öğretmenler Gözüyle Değerler Eğitimi, Mostar Basım Yayın, Konya 2016.
  • M. Gündüz, Erken Cumhuriyet Dönemi Eğitiminde Yeni Değerler ve İdeal Tipler, Değerler ve Eğitimi – II içinde (edt. Recep Kaymakcan vdğ.), Dem Yayınları, İstanbul 2015.
  • M. Nuri Kardaş & S. Cemal, Değerler Eğitimi ve Türkçe Öğretiminde Değer Eğitimi Üzerine Yapılan Araştırmalara İlişkin Kaynakça Denemesi”, Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 2017, S: 9(16), ss. 383-412.
  • MEB, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7, 8. sınıflar), Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2016.
  • MEB, Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar), Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2018.
  • N. Karasar, Bilimsel araştırma Yöntemi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2000.
  • R. Kaymakcan & H. Meydan, “Öğretmenlere Göre Değerler Eğitimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi: İstanbul Örneği”, Değerler ve Eğitimi – II içinde (edt. Recep Kaymakcan vdğ.), Dem Yayınları, İstanbul 2015.
  • S. Sever, Çocuk Edebiyatı, Kök Yayıncılık, Ankara 2007.
Year 2018, Volume: 18 Issue: 2, 1070 - 1101, 28.12.2018
https://doi.org/10.30627/cuilah.458861

Abstract

References

  • A. Yıldırım & H. Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2005.
  • B. Özdemir, “Karakter Eğitimine Yönelik Yayınlanan Kitapların Nitelikleri”, Değerler ve Eğitimi – II içinde (edt. Recep Kaymakcan vdğ.), Dem Yayınları, İstanbul 2015.
  • H. Yavuzer, Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi, İstanbul 2001.
  • M. Esat Altıntaş, Öğretmenler Gözüyle Değerler Eğitimi, Mostar Basım Yayın, Konya 2016.
  • M. Gündüz, Erken Cumhuriyet Dönemi Eğitiminde Yeni Değerler ve İdeal Tipler, Değerler ve Eğitimi – II içinde (edt. Recep Kaymakcan vdğ.), Dem Yayınları, İstanbul 2015.
  • M. Nuri Kardaş & S. Cemal, Değerler Eğitimi ve Türkçe Öğretiminde Değer Eğitimi Üzerine Yapılan Araştırmalara İlişkin Kaynakça Denemesi”, Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 2017, S: 9(16), ss. 383-412.
  • MEB, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7, 8. sınıflar), Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2016.
  • MEB, Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar), Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2018.
  • N. Karasar, Bilimsel araştırma Yöntemi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2000.
  • R. Kaymakcan & H. Meydan, “Öğretmenlere Göre Değerler Eğitimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi: İstanbul Örneği”, Değerler ve Eğitimi – II içinde (edt. Recep Kaymakcan vdğ.), Dem Yayınları, İstanbul 2015.
  • S. Sever, Çocuk Edebiyatı, Kök Yayıncılık, Ankara 2007.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Cemil Osmanoglu 0000-0003-3088-8357

Publication Date December 28, 2018
Submission Date September 11, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 18 Issue: 2

Cite

APA Osmanoglu, C. (2018). İlk Okuma Kitaplarında Değerler Eğitimi: Kültürel Miras Söylemi Etrafında Bir Analiz. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 18(2), 1070-1101. https://doi.org/10.30627/cuilah.458861
AMA Osmanoglu C. İlk Okuma Kitaplarında Değerler Eğitimi: Kültürel Miras Söylemi Etrafında Bir Analiz. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). December 2018;18(2):1070-1101. doi:10.30627/cuilah.458861
Chicago Osmanoglu, Cemil. “İlk Okuma Kitaplarında Değerler Eğitimi: Kültürel Miras Söylemi Etrafında Bir Analiz”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 18, no. 2 (December 2018): 1070-1101. https://doi.org/10.30627/cuilah.458861.
EndNote Osmanoglu C (December 1, 2018) İlk Okuma Kitaplarında Değerler Eğitimi: Kültürel Miras Söylemi Etrafında Bir Analiz. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 18 2 1070–1101.
IEEE C. Osmanoglu, “İlk Okuma Kitaplarında Değerler Eğitimi: Kültürel Miras Söylemi Etrafında Bir Analiz”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), vol. 18, no. 2, pp. 1070–1101, 2018, doi: 10.30627/cuilah.458861.
ISNAD Osmanoglu, Cemil. “İlk Okuma Kitaplarında Değerler Eğitimi: Kültürel Miras Söylemi Etrafında Bir Analiz”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 18/2 (December 2018), 1070-1101. https://doi.org/10.30627/cuilah.458861.
JAMA Osmanoglu C. İlk Okuma Kitaplarında Değerler Eğitimi: Kültürel Miras Söylemi Etrafında Bir Analiz. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2018;18:1070–1101.
MLA Osmanoglu, Cemil. “İlk Okuma Kitaplarında Değerler Eğitimi: Kültürel Miras Söylemi Etrafında Bir Analiz”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), vol. 18, no. 2, 2018, pp. 1070-01, doi:10.30627/cuilah.458861.
Vancouver Osmanoglu C. İlk Okuma Kitaplarında Değerler Eğitimi: Kültürel Miras Söylemi Etrafında Bir Analiz. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2018;18(2):1070-101.