Bu çalışmada, farklı yakıtların kullanıldığı 4 zamanlı, 4 silindirli, doğal emişli, 1800 devir/dakika‟daki direk enjeksiyonlu bir dizel motorundan elde edilen datalara, enerji ve ekserji analizleri uygulanmıştır. Termodinamiğin birinci ve ikinci yasa analizlerini uygulayabilmek için hava ve yakıt debileri, motor hızı, emisyonlar ve ilgili sıcaklıklar hesaplamalara dâhil edilmiştir. Deneysel çalışma sonucunda elde edilen veriler yardımıyla, termodinamiğin miktar ve kalite ile ilgili olan 1. ve 2. yasa verimleri kullanılarak dizel yakıtı, pamuk ve soya biyodizeli için enerji, ekserji denge denklemleri elde edilmiştir. Dizel motorlarda enerji ve ekserji performansı üzerine çeşitli yakıtların etkilerini belirleyebilmek için sonuçlar birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak, dizel yakıtının pamuk ve soya biyodizelinden daha iyi enerji ve ekserji performansına sahip olduğu tespit edilmiştir
In this study, energy and exergy analyses were applied to experimental data obtained from a four stroke, four cylinders, naturally aspirated, having 1800 rpm direct-injected diesel engine in case of using various fuels. Air and fuel flow rates, engine speed, emissions and relevant temperatures are taken into consideration to be able to perform the first and second law of thermodynamics. With the help of these data obtained from the experiments, balances of energy and exergy rates for the control volume by means of 1st and 2nd law (energy and exergy) efficiencies of thermodynamics associated with the quantity and quality were obtained for various fuels such as diesel fuels, cotton and soybean biodiesel. All results were compared with each other to determine fuel effects on energetic and exergetic performance in diesel engines. As a result, it was concluded that diesel fuel showed better energetic and exergetic performance than those of biodiesels of cotton and soybean.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 31 Issue: 1 |