Amaç: Klasik bale eğitimi alacak öğrencilerin somatotip analizinin
yapılması.
Gereç ve Yöntem: 2013-2014 eğitim öğretim döneminde Çukurova Üniversitesi Devlet
Konservatuvarı Bale Anasanat Dalı’na bale eğitimi için başvuran 8-11 yaş arası öğrenciler çalışmaya
alınıp, kabul edilen öğrenciler
ile kabul edilmeyen öğrenciler karşılaştırılmıştır. Baleye uygun bulunanlar ile
uygun bulunmayanlar iki çalışma grubu olarak belirlenip, uygun bulunanlar deney
grubu, uygun bulunmayanlar ise kontrol grubu olarak değerlendirildi. Bu çalışma bale öğrencilerinin vücut tipini
belirleyen ve bale eğitimi için gerekli kriterleri objektif olarak
değerlendiren antropometrik ölçümleri kapsamaktadır. Vücut tipinin belirlenmesinde Heath-Carter sınıflaması
kullanılmıştır. Bulgular:
Çalışmamıza, Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı bale eğitimi için
başvuran 8-11 yaş arası 51 kız öğrenci dahil edildi. Katılımcılardan 31 kız öğrenci
bale eğitimine uygun bulunup, 20 kız öğrenci uygun bulunmamıştır. Uygun
bulunanların yaş ortalaması; 9.51±0.67, boy uzunluğu ortalaması; 1.38±0.07 m ve
vücut ağırlığı ortalaması; 30.03±4.85 kg iken, uygun bulunmayan öğrencilerin
yaş ortalaması; 10.20±0.89, boy uzunluğu ortalaması; 1.43±0.10 m, ve vücut
ağırlığı ortalaması; 39.06±6.94 kg olarak bulunmuştur. Çap, çevre ve deri altı
yağ dokusu kalınlığı ölçümleri uygun bulunan öğrencilerde daha düşük
bulunmuştur. Uygun bulunanlarda baskın vücut tipi mezomorf iken uygun
bulunmayanlarda ise endomorf olarak bulunmuştur.
Sonuç: Klasik bale eğitimine uygun vücut tipini
belirleyen parametreler objektif olarak değerlendirilmiştir. Yapılan bu
çalışmanın literatürdeki eksikliklerin giderilmesine katkı sağlayacağı
düşünülmektedir.
Purpose: The aim of this study is to analyse the body type for ballet training.
Material and Methods: In the 2013-2014 academic year Cukurova University State Conservatory Ballet Main Art Branch recieved 8-11-year-old students admitted to study ballet training, compared to students who were not accepted by the accepted students. Convenient and inconvenient students for ballet education were identified as two study groups. While conevient experimental group, inconvenient students were evaluated as control group. This study ballet students determine their body type and includes anthropometric measurements to evaluate objectively the criteria for ballet training. In determining the Heath-Carter body type classification is used.
Results: In our study, Cukurova University State Conservatory accepted applicants for training in ballet, for 51 female students were enrolled. As 31 girls were convenient for ballet education, 20 girls were not. While the average of age, height and weight measurements of convenient students were 9.51±0.67, 1.38±0.07 m and 30.03±4.85kg respectively, the same dimensions in inconvenient students, 10.20±0.89, 1.43±0.10 m and 39.06±6.94 kg respectively. Measurements of diameter, circumference and subcutaneous fat thickness were found less for convenient students. Major body type of convenient students was identified as mesomorph, whereas major body type of inconvenient students was identified as endomorphy.
Conclusion: These parameters used in convenience for classical ballet education were evaluated objectively. The observations presented in this study have defined physical features and need to be taken into consideration for evaluate and guidelines for determine the deficiency in literature.
Subjects | Health Care Administration |
---|---|
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2016 |
Acceptance Date | June 9, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 41 Issue: 4 |