Purpose: The aim of this study is to perform a comparison of the personality characteristics of nursing students and their status regarding tattoos and piercings.
Materials and Methods: The sample of this descriptive study consisted of the students of the nursing departments of one private and one public university in the year 2016-2017 (n=718). Data for the study was collected using an Information Form and the Hacettepe Personality Inventory via face to face interviews.
Results: 8.9% of the students were found to have tattoos, and 11% were found to have piercings. When the mean scores taken by the participants from the Hacettepe Personality Inventory were compared according to their status regarding having tattoos and piercings, a statistically significant difference to the advantage of those without tattoos was found in the social adaptation dimension. No differences in the Hacettepe Personality Inventory mean scores of the students were found according to their status regarding having piercings.
Conclusion: A majority of the students were found to not have tattoos and piercings. No significant difference could be found between the tattoo/piercing statuses of the students and their personality characteristics. These results are thought to be related to the cultural values the students were raised with and the dynamics of the society they live in.
Amaç:Öğrencilerin kendi
bedenleri üzerinde yaptıkları dövme ve piercing gibi uygulamaların kişilik
özellikleri açısından bir belirteç olup olamayacağı üzerinde düşünülmesi
gereken bir sorudur. Bu araştırmanın
amacı üniversite öğrencilerinin kişilik özellikleri ile dövme-piercing yaptırma
durumlarını karşılaştırmaktır.
Gereç ve Yöntem:Tanımlayıcı olarak yapılan bu
araştırmanın örneklemini bir vakıf ve bir devlet üniversitesinde 2016-2017
eğitim-öğretim yılında tüm sınıflarda öğrenim gören 718 öğrenci oluşturdu. Araştırmanın verileri, araştırmacılar
tarafından oluşturulan yapılandırılmış bilgi formu ve Özgüven (1992) tarafından
geliştirilen Hacettepe Kişilik Envanteri kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemi
ile toplandı. Araştırma öncesinde Etik Kurul Başkanlığından Etik izin ve
öğrencilerin araştırma konusunda bilgilendirilmeleri sağlanarak sözlü onamları
alındı. Verilerin analizi, SPSS 21.0 paket programında değerlendirildi.
Bulgular:Öğrencilerin %8,9’unun dövme, %11,’sinin
ise piercing yaptırdığı belirlendi. Hacettepe Kişilik Envanterinden
öğrencilerin aldıkları ortalama puanlar incelendiğinde, Genel uyum boyutunda
87,49±20,84, Kişisel uyum boyutunda 39,71±12,86 ve Sosyal uyum boyutunda
47,78±10,08 ortalama puana sahip oldukları saptandı. Sosyal uyum boyutunda
dövme yaptırmayan öğrencilerin, ortalama puanlarının istatistiksel olarak
anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlendi (p=0,047). Öğrencilerin piercing
yaptırma durumlarına göre ise Hacettepe kişilik envanterinden aldıkları puan
ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmadı (p>0,05).
Sonuç:Öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun
dövme veya piercing yaptırmadığı belirlenirken, kişilik özellikleri ile dövme
veya piercing yaptırma durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmadı. Bu
sonucun öğrencilerin yetiştiği kültürel değerle ve içinde bulunduğu toplumun
dinamikleriyle alakalı olabileceği düşünülmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Acceptance Date | July 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 43 Number: Supplement 1 |