Tıp eğitimi, okulu yeni bitiren öğrencilerin yapılandırılmış bir eğitim programına tabi tutulduktan sonra yetkin sağlık çalışanlarına dönüştürülmesi sürecini ifade eder. Bir çatışmanın ortaya çıkması veya devam etmesinin, süregelen sivil faaliyeti kesintiye uğratması ve tıp kurumlarındaki eğitim faaliyetlerinin ve tıp eğitimi sunumunun gecikmesine, azalmasına veya tamamen kesintiye uğramasına neden olması beklenir. Yukarıdaki tüm faktörler ve mevcut gerçekler, tıp eğitimi sürecinin çatışmalar sırasında bile devam etmesini sağlama ihtiyacını doğurmaktadır ve bu da esasen çatışan paydaşlar arasında anlayış ve karşılıklı anlaşma gerektirecektir. Sonuç olarak, çatışmalar milyonlarca insanın yaşadığı mevcut çağın bir parçası haline gelmiştir. Bu çatışmalar her sektörü etkileme eğiliminde olduğundan, tıp eğitimi alanı da önemli ölçüde etkilenmiştir. Bununla birlikte, çatışmalardan etkilenen ülkelerin çoğu sağlık personeli açığını karşılayamadığından, çatışmalar sırasında eğitim sürecinin devam ettirilmesi ve tıp öğrencilerinin çatışmalarla ilgili müfredata maruz bırakılması kaçınılmaz bir ihtiyaçtır.
Nil
Medical education refers to the process wherein freshly passed school students are transformed into competent healthcare professionals after being subjected to a structured training program. The emergence or continuation of a conflict is expected to interrupt the ongoing civic activity, and is expected to result in the delay, decline, or complete interruption of the training activities and delivery of medical education in the medical institutions. All the above factors and existing realities call for the need to ensure that the process of medical education has to continue even during the conflicts and this essentially will require understanding and mutual agreement between the conflicting stakeholders. To conclude, conflicts have become a part of the current era with millions of people experiencing them. As these conflicts tend to influence each and every sector, even the area of medical education has been significantly affected. However, as most of the affected nations cannot afford the shortage of healthcare providers, there is an indispensable need to continue the training process even during conflicts and expose the medical students to conflict-related curriculum.
Nil
Nil
Nil
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Rural Clinical Health |
Journal Section | Letter to the Editor |
Authors | |
Project Number | Nil |
Publication Date | December 29, 2023 |
Acceptance Date | September 8, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 48 Issue: 4 |