Kültürel diplomasi kamu diplomasinin bir uygulama alanı olup, devletler bu diplomasi çeşidini etkili bir yumuşak güç aracı olarak kullanmaktadır. Bir devletin güçlü sayılması birtakım siyasi ve iktisadi etmenlere bağlı olmak ile birlikte, o devletin dış politikasında izlediği kültürel diplomasisi etkinlikleri başta olmak üzere kamu diplomasisi etkinliklerine doğrudan bağlı olduğunu belirtmek mümkündür. Kültürel diplomasinin bir alt başlığının eğitim başlığı olduğu düşünülür ise devletlerin eğitim politikalarını bu açıdan etkili bir yumuşak güç aracı olarak kullandığı varsayılabilir. Bu bağlamda, “eğitim politikaları” ile “yumuşak güç” kavramları arasında doğrudan bir bağlantı olduğunu öne sürmek mümkündür. Bir devlete ait olan ve o devletin sınırları dışında faaliyet gösteren kültürel diplomasiye bağlı eğitim kurumlarının incelenmesi bu açıdan oldukça önemlidir. Söz konusu çalışma, Alliance française’in eğitim politikaları ile Yunus Emre Enstitüsü’nün eğitim politikalarını yumuşak güç bağlamında incelemeyi amaçlamaktadır. Öncelik ile sözü geçen her iki eğitim kurumu karşılaştırılarak, ardından kültürel diplomasi bağlamında Fransa ile Türkiye’nin geliştirdiği eğitim politikaları uygulamalarına dikkat çekilecektir.
Eğitim Politikası Yumuşak Güç Alliance française Yunus Emre Enstitüsü Karşılaştırmalı İnceleme Kültürel Diplomasi
The cultural diplomacy is an application of public diplomacy. It is used as an effective tool of soft power. A developing state depends on various political and economic factors, but also on public diplomacy; namely cultural diplomacy that state pursues in foreign policy. Considering that the education is a part of cultural diplomacy, we can suppose that education policy is an effective tool of soft power. It should be noted that there is an inevitable relationship between “education policy” and “soft power”, differing from state to state. In this context, it is important to examine the education policies of cultural institutions that state operate abroad. That is why, the present study analyzes the education policies of Alliance française and those of Yunus Emre Institute in the context of soft power. These educational institutions will be compared, and a special attention will be given to education policies that states develop in their cultural diplomacy.
Education Policy Soft Power Alliance française Yunus Emre Institute Contrastive Approach Cultural Diplomacy
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2020 |
Acceptance Date | November 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |
Follow us on Social Media!