Bu makalenin amacı çalışanların yaptıkları işten tatmin olmaları ve bunun sonucunda da müşterilerin kendilerini tekrar tercih etme niyetlerinin artması için dört farklı psikolojik yaklaşımın etkilerini ortaya koymaktır. Bu dört yaklaşım öz farkındalık (mindfullnes), bedenleşmiş biliş (embodied cognition), davranışsal niyet ve diğerkamlıktır (altruism). Araştırmada bu dört yaklaşımı temsil ettiği düşünülen ayrı birer somut davranış test edilmiştir. Bu davranışlar sırasıyla yüksek enerjili olduğunu hissetme (öz farkındalık), hafifçe ağzını açarak dinleme (bedenleşmiş biliş), yüksek ilgi gösterme amacıyla istekli olduğunu düşünme (davranışsal niyet) ve soru sormadır (diğerkamlık). Toplamda öğrenci ve çalışanlardan oluşan 571 farklı denekle eğitim ortamında tiyatral uygulama yapılmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Denekler kendilerinden istenen davranışları sergiledikten hemen sonra değerlendirmede bulunmuşlardır. Karşılaştırma yapabilmek için her bir davranış için diğer koşullar aynı kalmak üzere önce ve sonrası olarak iki ayrı değerlendirme yapılmıştır. Araştırma sonucunda söz konusu dört davranışın çalışanların kendi iş tatminlerini, müşterilerin memnuniyetlerini ve tekrar satın alma niyetlerini artırdığı, ancak etkileri konusunda kendi aralarında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2022 |
Acceptance Date | October 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 2 |
Follow us on Social Media!