Bu çalışmanın amacı , İletişim Bilimleri Programında eğitim görmekte olan birinci sınıf öğrencilerinin fotoğrafçılıkla ilgili olarak kazandıkları bilgi ve deneyimlerinin kendileri üzerindeki olası etkilerini belirlemek ve bu etkilerin, iletişim alanında sürdürecekleri eğitime dönük olarak ne yönde katkı sağlayabileceği sorusuna yanıt aramaktır. Buradan elde edilen sonuçların, daha üst sınıflarda programa yerleştirilmesi düşünülen fotoğrafçılıkla ilgili zorunlu ya da seçmeli diğer derslerin planlanması yönünde de yol gösterici olması beklenmektedir. 30 öğrenciden (toplam popülasyonun %50 si) Doğal Sorgulama (Naturalistic Enquiry) yöntemiyle (Erlandson vd., 1993) elde edilen yazılı verilerden oluşan örneklem içerik çözümlemesi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma sonunda, fotoğrafçılık eğitim ve pratiklerinin araştırmaya katılan öğrencilerde dikkatin odaklanması, sorgulayıcı yaklaşım, empati kurma, yaratıcılık gibi sosyal, bilişsel ve duyuşsal özelliklerine dönük olumlu katkı sağladığı yönünde farkındalık yarattığını gösterirken, fotoğrafçılık deneyim süreleri farklı olan iki grup arasında elde edilen bulgular nitel ve nicel olarak kıyaslanarak, ortak ve farklı yönleri ortaya konmuştur
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 16, 2017 |
Submission Date | November 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 26 Issue: 1 |