Bu araştırmada matematik dersi öğretim programında yer alan tahmin becerisinin, ilköğretim beşinci sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi ve bu görüşler doğrultusunda tahmin becerisinin kazanımına ilişkin öneriler geliştirmek amaçlanmıştır. Tarama modelinde betimsel bir çalışma olan bu araştırmada, nitel ve nicel veri toplama teknikleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın nicel veri örneklemini ülkemizin güneydoğu bölgesinde yer alan bir ilindeki ilköğretim okullarından oransız küme örnekleme yöntemi ile seçilen 52 ilköğretim okulunda görev yapan tüm beşinci sınıf öğretmenleri (220) oluşturmaktadır. Verilerin analizinden elde edilen bulgular ile İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı‟nda yer alan tahmin becerisinin kazanımına yönelik olarak kazanımlar, etkinlikler, yöntem ve teknikler, araç-gereçler, ölçme ve değerlendirme ile tahmin becerisinin kazanımlarına, öğrencilerin bu becerileri kazanabilmelerine yönelik yapılan çalışmalara, tahmin becerisinin öğrencilerde, matematik dersinde ve sınıf ortamında yaptığı değişikliklere ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koyulmuştur.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 12, 2014 |
Submission Date | November 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 23 Issue: 1 |