Fonksiyonel gıdaların gelişimi ve
bu gıdaların tüketimi Türkiye'de yeni olmakla birlikte, her geçen gün artan
önemi nedeniyle pazarlama açısından da incelenmesi gereken bir alan olarak
görülmektedir. Birçok çalışma tüketicilerin geleneksel gıdalarda bulunmayan,
sağlığa katkıları olan özellikleri nedeniyle fonksiyonel gıdaları satın
aldığını göstermektedir (Annunziata ve Vecchio, 2011). Bu çalışmada, tüketim
değerlerinin fonksiyonel gıda satın alma niyeti üzerindeki etkileri ve satın
alma niyetinin de fonksiyonel gıda satın alma davranışı üzerindeki etkilerinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, Adana ve Ankara illerinde fonksiyonel
gıda tüketen tüketicilerle yüz yüze anket çalışması gerçekleştirilmiştir.
Kolayda örneklemenin kullanıldığı bu araştırmada analize uygun 300 anket elde
edilmiştir. Veriler tanımlayıcı analiz, faktör analizi ve regresyon analizi
kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlara göre; tüketicilerin
fonksiyonel gıda satın alma niyeti üzerinde tüketim değerleri içinde en etkili
olanın duygusal değer olduğu bulunmuştur. Bu değerleri sırasıyla yenilik
değeri, fonksiyonel değer-kalite ve durumsal değer izlemektedir. Fonksiyonel
gıdalara ilişkin satın alma niyetinin de satın alma davranışı üzerinde pozitif
etkisi olduğu saptanmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 21, 2017 |
Submission Date | December 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 26 Issue: 3 |