Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği
öğrencilerinin ait olma ve algıladıkları öğretim elemanları mesleki
yeterliklerinin, akademik motivasyonlarını anlamlı bir şekilde yordayıp
yordamadığını ortaya koymaktır. Araştırma, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin
akademik motivasyon düzeylerini etkileyen özelliklerinin saptanması ve bunların
birbirleriyle etkileşimlerinin belirlenmesini amaçlayan ilişkisel tarama
modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2015-2016
eğitim-öğretim yılında Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi
Anabilim Dalında öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada örneklem
seçilmeyip evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Sonuçlar, “mesleğe ait
olma” değişkeninin sınıf öğretmenliği öğrencilerinin akademik motivasyonlarını
etkileyen en önemli değişken olduğunu göstermiştir. Ayrıca sonuçlar erkeklerin
ait olma düzeylerinin kadınlara göre daha düşük olduğunu göstermiştir. Bu da
sınıf öğretmenliğinin geçmişten beri gelen “kadın” mesleği olduğu algısının
hala sürdüğüne işaret etmektedir. Son sınıf öğrencileri, birinci sınıf
öğrencilerine göre öğretim elemanlarını daha yetersiz algılamaktadır.
Çukurova Üniversitesi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Submission Date | July 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 28 Issue: 2 |