Günümüz dünyasında çok sayıda sosyal ve doğal olaylarla ilgili bilimsel tartışmalara şahitlik edilmektedir. Birleşmiş Milletler tarafından 2016 yılında deklare edilen ve 17 ana başlık altında toplanan sürdürülebilir kalkınma amaçlarına ulaşabilmek ve üzerinde yaşadığımız dünya gezegenini daha sürdürülebilir yapmak için mikro düzeyden makro düzeye kadar; bireyler, topluluklar, işletmeler ve ülkeler çalışmalar yapmaktadırlar. Bu kapsamda, özellikle bireylerin tüketim niyetlerinde duyarlılıklarını ve farkındalıklarını arttırmaya yönelik akademik çalışmalarda öne çıkmaya başlamıştır. Bu araştırmada, tüketicilerin sürdürülebilir tüketime yönelik eğilimleri üzerinde kolektif psikolojik sahiplik, çevresel değerler, çevreci kimlik ve normların etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Kolayda örnekleme yöntemi ile toplanan verilerden 285’i geçerli sayılmış ve analiz edilmiştir. Gönüllü olarak çalışmaya katılmayı kabul eden kişilerden veriler toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde, önceki çalışmalarla uyumlu olarak biyosferik ve özgeci değerler ile kolektif psikolojik sahipliğin çevresel benlik üzerinde; çevresel benliğin, kişisel normlar üzerinde ve kişisel normların sürdürülebilir tüketim eğilimi üzerinde etkisi olduğu bulunmuştur.
Etik onay: Çağ Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulunun 06/06/2022 tarih ve 2022/3 sayılı etik kurul kararı
yok
yok
Numerous scientific claims about social and natural phenomena are argued in our contemporary society. From the micro to macro level, individuals, communities, businesses, and nations strive to attain the sustainable development goals declared by the United Nations in 2016, which were compiled under 17 main articles to make the planet we live on more sustainable. Academic research focused on enhancing individuals' awareness and sensitivity regarding their consumption intentions has emerged as a prominent area of inquiry in this context. The objective of this study is to ascertain the influence that norms, collective psychological ownership, environmental values, and environmental identity have on the tendency of consumers to engage in sustainable consumption. Analyses were conducted on data collected via convenience sampling from 285 valid participants. The data was gathered from participants who voluntarily consented to participate in the research. In line with prior investigations, findings reveal that, environmental identity is influenced by biocentric and altruistic values along with collective psychological ownership; while environmental identity influences personal norms, and personal norms influence sustainable consumption tendencies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Marketing (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | March 14, 2024 |
Acceptance Date | April 4, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 33 Issue: 1 |