Systematic Reviews and Meta Analysis
BibTex RIS Cite

DESTİNASYON PAZARLAMASININ GÖRSEL HARİTALAMA TEKNİĞİ İLE BİBLİYOMETRİK ANALİZİ

Year 2022, Issue: 8, 136 - 147, 30.06.2022

Abstract

Globalleşme ve teknolojik gelişmeler dünya düzeninde ve tüm sektörlerde önemli değişikliklere neden olmuştur. Turizm sektörü de değişimlerden nasibini almış yeni global ekonomik düzende büyüyen sektör olarak çıkış yapmıştır, Turizmin sektörel büyümesi, faaliyetlerinin büyük çoğunluğunun da destinasyonlarda gerçekleşiyor olması, destinasyonların tanıtımının yapılarak, alternatiflerden daha çekici kılınması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bu da literatürde ‘Destinasyon Pazarlaması’ olarak tanımlanmaktadır. Çalışmada “Destinasyon Pazarlaması” hakkında 2005-2022 yılları arasında yapılmış olan bilimsel yayınların, bibliyometrik analiz yöntemi kullanılarak incelemesi yapılmış, elde edilmiş olan veriler görsel haritalama tekniğiyle resmedilmiştir. Bu nedenle çalışma, destinasyon pazarlaması literatürünü bütünsel bakış açısıyla değerlendirme imkanı sunmaktadır. Araştırmanın örneklemi, ‘Web of Science’ veri tabanındaki bilimsel yayınlardan oluşmaktadır. Ayrıca çalışmada kullanılan haritalama yöntemi kavramla ilgili olarak önemli kaynak niteliğindeki çalışmaların birlikte görülebilme imkanını sunmaktadır Görsel ağ analizinin yapılabilmesi için VOS viewer (version 1.6.9) paket programı kullanılmıştır. Çalışmanın amacı; literatürde destinasyon pazarlaması hakkında yapılacak olan ileriki çalışmalar için kapsamlı bir kavramsal çerçeve ve model teşkil etmektir.

References

  • Atay, L., (2003). Destinasyon Pazarlaması Yönetimine İlişkin Stratejik Bir Yaklaşım.
  • Boyack, K. W., Klavans, R. (2010). “Co‐citation Analysis, Bibliographic Coupling, and Direct Citation: Which Citation Approach Represents the Research Front Most Accurately?”, Journal of the American Society for Information Science and Technology, Cilt. 61, Sayı: 12, 2389-2404.
  • Buhalis, 2000:21.Marketing the Competitive Destination of the Future(Geleceğin Rekabetçi Destinasyonunu Pazarlama). Cobo, Manuel J., López-Herrera, A. G. and Herrera-Viedma E. (2015). “A Relational Database Model for Science Mapping Analysis”, Acta Polytechnica Hungarica, Cilt. 12, Sayı: 6, 43- 62.
  • Cobo, M. J., López‐Herrera, A. G., Herrera‐Viedma, E., Herrera, F. (2011). “Science Mapping Software Tools: Review, Analysis, and Cooperative Study Among Tools”, Journal of the American Society for Information Science and Technology, Cilt. 62, Sayı: 7, 1382-1402.
  • Cobo, M.J., López-Herrera, A.G., Herrera-Viedma, E., Herrera, F. (2012). “SciMAT: A New Science Mapping Analysis Software Tool”, Journal of the American Society for Informatıon Science and Technology, Cilt. 63, Sayı: 8, 1609-1630.
  • İlban, M. O. (2007). Destinayon Pazarlamasında Marka İmajı ve Seyahat acentelerinde Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kılıç, S. (2007). Destinasyon Pazarlamasında Marka Stratejileri ve Kütahya Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Martinez, M. A., Cobo, M. J., Herrera, M., Herrera-Viedma, E. (2015). “Analyzing the Scientific Evolution of Social Work Using Science Mapping”, Research on Social Work Practice, Cilt. 25, Sayı: 2, 257-277.
  • Usta, Ö. (2014). Turizm Genel ve Yapısal Yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık
  • World Tourism Organization . (2007). A Practical Guide to Tourism Destination Management. Madrid: World Tourism Organization,.
  • Yavuz, M. C. (2007).Uluslararası Destinasyon Markası Oluşturulmasında Kimlik Geliştirme Süreci: ,Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana Örneği, Adana
Year 2022, Issue: 8, 136 - 147, 30.06.2022

Abstract

References

  • Atay, L., (2003). Destinasyon Pazarlaması Yönetimine İlişkin Stratejik Bir Yaklaşım.
  • Boyack, K. W., Klavans, R. (2010). “Co‐citation Analysis, Bibliographic Coupling, and Direct Citation: Which Citation Approach Represents the Research Front Most Accurately?”, Journal of the American Society for Information Science and Technology, Cilt. 61, Sayı: 12, 2389-2404.
  • Buhalis, 2000:21.Marketing the Competitive Destination of the Future(Geleceğin Rekabetçi Destinasyonunu Pazarlama). Cobo, Manuel J., López-Herrera, A. G. and Herrera-Viedma E. (2015). “A Relational Database Model for Science Mapping Analysis”, Acta Polytechnica Hungarica, Cilt. 12, Sayı: 6, 43- 62.
  • Cobo, M. J., López‐Herrera, A. G., Herrera‐Viedma, E., Herrera, F. (2011). “Science Mapping Software Tools: Review, Analysis, and Cooperative Study Among Tools”, Journal of the American Society for Information Science and Technology, Cilt. 62, Sayı: 7, 1382-1402.
  • Cobo, M.J., López-Herrera, A.G., Herrera-Viedma, E., Herrera, F. (2012). “SciMAT: A New Science Mapping Analysis Software Tool”, Journal of the American Society for Informatıon Science and Technology, Cilt. 63, Sayı: 8, 1609-1630.
  • İlban, M. O. (2007). Destinayon Pazarlamasında Marka İmajı ve Seyahat acentelerinde Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kılıç, S. (2007). Destinasyon Pazarlamasında Marka Stratejileri ve Kütahya Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Martinez, M. A., Cobo, M. J., Herrera, M., Herrera-Viedma, E. (2015). “Analyzing the Scientific Evolution of Social Work Using Science Mapping”, Research on Social Work Practice, Cilt. 25, Sayı: 2, 257-277.
  • Usta, Ö. (2014). Turizm Genel ve Yapısal Yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık
  • World Tourism Organization . (2007). A Practical Guide to Tourism Destination Management. Madrid: World Tourism Organization,.
  • Yavuz, M. C. (2007).Uluslararası Destinasyon Markası Oluşturulmasında Kimlik Geliştirme Süreci: ,Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana Örneği, Adana
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Oylum Ekşi 0000-0002-2182-1364

Zafer Cesur 0000-0002-5758-7688

Tayfun Güven 0000-0002-2493-6909

Publication Date June 30, 2022
Submission Date June 6, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 8

Cite

APA Ekşi, O., Cesur, Z., & Güven, T. (2022). DESTİNASYON PAZARLAMASININ GÖRSEL HARİTALAMA TEKNİĞİ İLE BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Çatalhöyük Uluslararası Turizm Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi(8), 136-147.

Çatalhöyük International Journal of Tourism and Social Research is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).