Bu araştırmanın amacı; devlet okullarında çalışan öğretmenlerin personel güçlendirilme
algılarının çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırmada Malatya
İlinde 2014 – 2015 öğretim yılında görev yapmakta olan, farklı okullardan ve
farklı branşlardan tesadüfî örneklem yöntemi ile seçilmiş 870 öğretmenin
görüşlerinden faydalanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Spreitzer (1995),
tarafından geliştirilen ve Gümüşlüoğlu ve Karakitapoğlu-Aygün (2009) tarafından
Türkçe’ ye uyarlanan ‘personel
güçlendirme ’ölçeği kullanılmıştır.
Çalışmada elde edilen verilerin
analizi sonucunda, öğretmenlerin personel güçlendirme ölçeğinin boyutlarının
tamamına dair görüşlerinin ortalamalarının ‘yüksek’ düzeyde olduğu tespit
edilmiştir. Personel güçlendirme ölçeği boyutlarından ‘seçim’ boyutunun
puanlarının okul türü değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı ve
ilkokul öğretmenlerinin ‘ seçim’ puanlarının ortaokul öğretmenlerinin
puanlarından daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca personel güçlendirme ölçeği
boyutlarının mesleki kıdem değişkeninde ki gruplar arasında da anlamlı ilişki
bulunmuştur. Personel güçlendirme boyutlarının birbiriyle ilişkileri
incelendiğinde ise tüm boyutların anlamlı bir şekilde birbiri ile ilişkili
olduğu da çıkan bir diğer önemli sonuçtur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2018 |
Submission Date | May 18, 2018 |
Acceptance Date | October 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |
In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.