Bu araştırmada, 2018’de
gerçekleştirilen Cumhurbaşkanlığı seçimi ve genel seçimlere katılarak barajı
geçen Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP), Cumhuriyet Halk Partisi (CHP),
Halkların Demokratik Partisi (HDP), İyi Parti ve Milliyetçi Hareket Partisi’nin
(MHP) seçim bildirgelerinden hareketle eğitime yönelik görüşlerinin analizi
amaçlanmaktadır. Araştırmada yöntem olarak içerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmada alan yazından hareketle eğitim, eğitimin hedefleri,
müfredat, sınav sistemi, öğretmene ilişkin görüşler, seçmeli dersler bağlamında
gerekli incelemeler yapılmış; daha sonra söz konusu siyasi partilerin seçim
bildirgeleri bu bağlamda analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında AKP’nin
eğitimin içeriği ve kalitesini öncelediği, müfredatın güncellenmesine vurgu
yaptığını, öğretmenin niteliğini arttırmaya yönelik çalışmalar ve seçimlik
derslerin sayısını arttırarak bireylerin yeteneklerini ölçecek sınavlara
öncelik vereceklerine yönelik görüşleri ön plana çıkmaktadır. CHP’nin, nitelikli
ve parasız bir eğitimi hedeflediği, laik ve bilimsel bir müfredat bağlamında
cinsiyet ayrımcılığının olmadığı bir müfredatı vaat ettiği görülmektedir. CHP,
öğretmenlerin mesleki saygınlığını, sendikal haklarını ve ücret
iyileştirilmesini öne çıkartmaktadır. Seçimlik derslerin sayısının
arttırılması, sınav sisteminin ücretsiz olması diğer öne çıkan konulardır. HDP
ise parasız, bilimsel, anadilinde, ulaşılabilir, laik ve özgürlükçü eğitim
sistemini hedeflediği, ayrımcılığın olmadığı, özgürlükçü, çoğulcu bir müfredat
ve merkezi sınavların olmadığı bir sistem vaat etmektedir. İyi Parti; iyi
yönetişim çerçevesinde, sosyal diyalog ile eğitim politikalarının
belirlenmesini hedeflemektedir. Müfredatın güncellenmesi ve sınavların ücretsiz
olması, öğretmenin ücretinin iyileştirilmesini öne çıkarmaktadır. MHP’nin
eğitim sistemindeki hedefi Türk milletine mensubiyetin öne çıktığı bir eğitim
sistemidir. Müfredatın millî ve çağın gereklerine uygunluğu, üniversite
sınavının kaldırılması, öğretmen ücretinin iyileştirilmesi öne çıkan konular
arasındadır. Yapılan analizler sonucunda beş partinin bildirgelerinde eğitime
yönelik farklı bakış açılarına sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırma
sonunda birtakım önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | July 27, 2018 |
Acceptance Date | November 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 3 |
In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.