Araştırmada, PİSA sınavlarında ilk on ülke
arasında yer alan Çin eğitim sistemi incelenmiş, ardından Çin öğretmen
yetiştirme sistemi, eğitim yönetimi, denetimi ve finansman yapısı
açıklanarak, Türk Eğitim Sistemi ile
karşılaştırılmış, bu iki sistemin benzer ve farklı yönlerini ortaya koymak
amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, genel
tarama modellerinden karşılaştırmalı tarama yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmada Eğitim sistemleri ile ilgili literatür
taraması yapılmış, akademik dergilerde
yayınlanmış̧ makaleler, kitaplar gibi bilimsel kaynaklar incelenmiştir. Ayrıca,
iki ülkenin eğitim bakanlıklarının elektronik sayfaları taranmış̧ ve
uluslararası tanınırlığı olan ve geçerli, güvenilir kabul edilen eğitim
sitelerindeki (OECD, EURYDICE, UNİCEF, UNESCO, Dünya Bankası vb.) güncel
kaynaklardan da faydalanılmıştır. Verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden olan dokuman
incelemesi kullanılmıştır. Çin eğitim sisteminde okul öncesi eğitimin zorunlu
olmadığı, ilkokul ve ortaokul eğitiminin (6+3 yıl) zorunlu olduğu,
ortaöğretimin ise 3 yıl olup zorunlu olmadığı tespit edilmiştir. Hem
ortaöğretim hem de yükseköğretime girişte bir sınavın olduğu görülmektedir.
Türk eğitim sisteminde ise ilkokul, ortaokul ve lise öğrenimi (4+4+4) zorunlu
eğitim kapsamındadır. Türk eğitim sisteminde de Çin’de olduğu gibi liseye ve
yükseköğretime giriş sınavı bulunmaktadır. Çin Eğitim Bakanlığı Merkez, taşra
ve eyalet, Türk eğitim sisteminde ise merkez, taşra ve yurt dışı örgütü
şeklinde bir örgütleme yapısı mevcuttur. Çin’de okul müdürü yetiştirme programları
mevcut iken Türk eğitim sisteminde böyle bir uygulama yoktur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | December 11, 2018 |
Acceptance Date | December 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 3 |
In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.