Research Article
BibTex RIS Cite

İlkokulların Haftalık Ders Çizelgesinin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Year 2019, Volume: 6 Issue: 1, 18 - 35, 29.04.2019

Abstract

Son zamanlarda sıkça tartışılan konulardan biri de
ilkokulların haftalık toplam ders saatleri ve bu derslerin çizelgede kaç saat
yer aldığı konusudur. Özellikle ilkokullarda okutulan ders ve ders saatleri
hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşü Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] stratejik
planında, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [TTKB] kararlarında yer alan
hedeflere ilkokullar açısından ulaşılıp ulaşılmadığının tespiti önemlidir. Bu
araştırmada ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin ilkokulların
haftalık ders çizelgesi hakkındaki görüşlerinin betimlenmesi amaçlanmıştır. Bu
araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Kırıkkale ilindeki
ilkokullarda görev yapan on yıl ve üzerinde kıdeme sahip öğretmenler oluşturmaktadır.
Çalışma grubunda bulunan öğretmenlerin ilkokulların haftalık ders saatleri
hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından yarı
yapılandırılmış olarak hazırlanan “Öğretmen Görüşme Formu” kullanılmıştır. Veri
toplama nitel veri toplama araçlarından olan görüşme yoluyla
gerçekleştirilmiştir. 48 öğretmenle görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmada
görüşme sonuçlarından elde edilen verilerin çözümü ve yorumlanması aşamasında
“İçerik Analizi” yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf
öğretmenleri ağırlıklı olarak, ilkokulların haftalık ders saatinin azaltılması;
haftalık ders çizelgesinde yer alan derslerin ve o derslere ait haftalık ders
saatlerinin de uyumlu olmadığı yönünde görüş bildirmişlerdir.

References

  • Abadzi, H. (2009).Instructional time loss in developing countries: Concepts, measurement, and implications. The World Bank Research Observer, 24(2), 267-90.Ak, Ö. F. (2016). İlköğretim okulları 1–5. sınıflarda uygulanmaya başlayan yeni ilköğretim programı hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.Akbaba, A. (2006). İlköğretim I. kademe sınıf öğretmenlerinin görev ve hizmet algıları. (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.Akınoğlu, O. (2005). Türkiye’de uygulanan ve değişen eğitim programlarının psikolojik temelleri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22, 31-46.Aronson, J., Zimmerman J. & Carlos, L. (1998). Improving student achievement by extending school: Is it just a matter of time. WestEd. Arı, A. (2005). Ülkemizde ilköğretim ders yılının diğer bazı Avrupa ülkeleriyle karşılaştırılması ve farklı uygulamalar. Milli Eğitim Dergisi, 167.Arslan, M. (2000). Cumhuriyet dönemi ilköğretim programları ve belli başlı özellikleri. Milli Eğitim Dergisi, 146.Baines, L. (2007). Learning from the world: Achieving more by doing less. Phi Delta Kappan, 98–100.Barro, J.W. Lee & Barro. R.J. (2001).Schooling quality in a cross–section of countries. Economica, 68(272), 465–488.Batur, M. (2010). İlköğretim I. Kademe Görsel Sanatlar dersi öğretim programı’nın kazanımlar öğesinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi), On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Bayyurt, Y. (2012). 4+4+4 Eğitim Sisteminde Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimi. https://www.researchgate.net/profile/Yasemin_Bayyurt/publication/258112407_444_Egitim_Sisteminde_Erken_Yasta_Yabanci_Dil_Egitimi/links/00463527010abe5800000000/4-4-4-Egitim-Sisteminde-Erken-Yasta-Yabanci-Dil-Egitimi.pdf sayfasından erişilmiştir.Bozavlı, E. (2013). Erken yaşta yabancı dil öğretiminin tarihsel süreci ve amaçları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4) (Special Issue), 1561-1574.Bozavlı, E. (2011). Yabancı dil öğretmenlerinin erken yaşta yabancı dil öğretimi üzerine algılarının değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (23), 87-104.Bozdemir, R. Çimen, Z.& Kaya, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Spor dersinde karşılaştıkları problemler (Tokat ili örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 221-234.http://dergipark.gov.tr/download/article-file/412124 sayfasından erişilmiştir.Budak, Ç. (2010). Türkiye’de ilkokul programları ve yabancı uzmanların ilkokul programlarına etkisi (1923-1960). (Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın. Carr-Hill, R. (2010). Cost effectiveness of moving from half day to full day schooling. Institute of Education, University of London, London.Ceylan, G. C. ( 2015). İlkokul II. Sınıf oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri (Yüksek Lisans Tezi), Necmettin Erbakan Üniversitesi, KonyaCotton, K. & Savard, W. G. (1992). Time factors in learning. Northwest Regional Educational Laboratory.Cotton K. & Wikelund, K. R. (1989). Educational time factors. School Improvement Series Close-Up #8. Northwest Regional Educational Laboratory.http://educationnorthwest.org/webfm_send/564 den 17 Nisan 2017 tarihinde alınmıştır.Demirel, Ö. (2014). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya (21. Bs.). Ankara: PegemA.Dündar, H. & Karaca, E. T. (2011). İlköğretim okullarında serbest etkinlikler dersinin değerlendirilmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2), 105-121.Dwyer J.J., Allison K.R., Barrera M., Hansen B., Goldenberg E. & Boutiller M.A. (2003). Teachers' perspective on barriers to implementing physical activity curriculum guidelines for school children in Toronto. Canadian Journal Of Public Health, 94(6), 448-452.Edelenbos, P., Johnstone, R. & Kubanek, A. (2006). The main pedagogical principles underlying the teaching of young learners. Key study for the European Commission, Brussels. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) (2017). Education at a Glance 2017: OECD Indicators. https://www.hm.ee/sites/default/files/eag2017_eng.pdf sayfasından erişilmiştir.Er, H., Ünal, F. & Özmen, C. (2013). 8. sınıf vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinin 4. sınıfa alınmasına ilişkin görüşler üzerine bir araştırma. International Journal of Social Science, 6(8), 179-196.Ertan, A. (2013). İlkokul birinci sınıflarda oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarının amaca ulaşabilirliğinin değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Blimleri Üniversitesi, Manisa https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi sayfasından erişilmiştir.Fisher, C. W. & Berliner, D. C. (1985). Perspectives on instructional time. New York: Longman.Frederick, W. C. & Walberg, H. J. (1980). Learning as a function of time. Journal of Educational Research.Gümüş, E. & Şişman, M. (2012). Eğitim ekonomisi ve planlaması. Ankara: PegemAHaznedar, B. (2003). ‘Neden erken yaşta yabancı dil eğitimi’. İ. Erdoğan (Ed.), Türk Eğitim Sisteminde Yabancı Dil Eğitimi ve Kalite Arayışları içinde (s. 119-130). İstanbul: Özel Okullar Derneği.İlter, G. B. & Er. S. (2007). Erken yaşta yabancı dil öğretimi üzerine veli ve öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 21-30.Kalkınma Bakanlığı (2014). 2014-2018 Onuncu Kalkınma Planı Eğitim Sisteminin Kalitesinin Artırılması Özel İhtisas Komisyon Raporu. Ankara.Karakoç, C. (2007). Okul öncesi eğitimde ana sınıfları İngilizce dersi için bir öğretim programı önerisi. (Yüksek Lisans Tezi) İnönü Üniversitesi, Malatya.Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi. (17. Bs.). Ankara: Nobel.Keleş, Ö. (2009) Yeni ilköğretim Matematik dersi programı hakkında sınıf ve ilköğretim matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi) Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.Kızılırmak, B. (2017). Sınıf öğretmenlerinin Görsel Sanatlar dersi alan bilgisi öz yeterlik inançları (Yüksek Lisans Tezi) Gazi Üniversitesi, Ankara.Koç, E. S. (2016). Türkiye’de ilköğretim programlarının değerlendirilmesine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 198-216.Kurt, Y. & Taşkaya, S. M. (2007). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri, 5. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, Çukurova Üniversitesi, 02-03 Kasım, Adana.Lavy, V. (2010). Do differences in schools instruction time explain international achievement gaps in Math, Science, and Reading? Evidence from developed and developing countries. Technical Report, National Bureau of Economic Research. Levin, H.M. (1984). Clocking instruction: A reform whose time has come? Palo Alto, CA: Stanford University, The California Institute for Research on Educational Finance and Governance.Mandel, P. & S¨ussmuth, B. (2011). Total instructional time exposure and student achievement: An extreme bounds analysis based on german state-level variation. CESifo Working Paper Series.Memişoğlu, S. P. & İsmetoğlu, M. (2013). Zorunlu eğitimde 4+4+4 uygulamasına ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 14-25.Milli Eğitim Bakanlığı (2015). Milli Eğitim Bakanlığı 2015-2019 Stratejik Planı.Navdar, A. Ö. (2017). Sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğretim süreciyle ilgili görüşleri (Rize İli Örneği) (Yüksek Lisans Tezi), Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.Öksüz, Ç. (2010). İlköğretim 1. sınıf matematik programına yönelik öğretmen görüşleri (Yüksek Lisans Tezi) Adnan Menderes Üniversitesi, AydınÖzcan, M. (2017). Görsel Sanatlar (1- 8 sınıflar) dersi programına yönelik Görsel Sanatlar öğretmenlerinin görüşleri ve çözüm önerileri (Yüksek Lisans Tezi) Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.Öztürk, T.& Kalafatçı, Ö. (2016). İlkokul Hayat Bilgisi dersi öğretim programının uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi IHEAD, e-ISSN 2528-9632, 2016, 1(1), 58-74.Sağlam, H. İ. & Hayal, M. A. (2015). Sınıf öğretmenlerinin “insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi” dersinin ilkokul 4. Sınıfta yer almasına ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 207-217.Silva, E. (2007). On the Clock: Rethinking the Way Schools Use Time. Education Sector Reports.Şahin, O. (2009). Kırıkkale İl merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin müzik dersi ile ilgili yeterliliklerine ilişkin bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi), Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.Şener, Ö. (2014). Sınıf öğretmenlerinin müzik dersindeki yeterliliklerine ilişkin görüşleri (Ankara İli Örneği) (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.Şişman M. & Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: PegemA.Talim ve Terbiye Kurulu (2014). 19. Milli Eğitim ŞurasıTalim ve Terbiye Kurulu (2010). 18. Milli Eğitim ŞurasıTalim ve Terbiye Kurulu (2006). 17. Milli Eğitim ŞurasıTarı, H. (2011). İlköğretim okullarının 1. 2. 3. sınıflarında uygulanan Görsel sanatlar dersinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi) Marmara Üniversitesi, İstanbul.Türk Eğitim Derneği (TEDMEM) (2016). Ders Saatleri: Ne Kadar Az Ne Kadar Fazla?W¨oßmann, L. (2003). Schooling resources, educational institutions and student performance: the international evidence. Oxford Bulletin of Economics and Statistics, 65 (2), 117–170. Zafer, H. (2015). Görsel sanatlar dersinin etkililiğini artırmada yöneticilerin katkısı. (Yüksek Lisans Tezi) Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
Year 2019, Volume: 6 Issue: 1, 18 - 35, 29.04.2019

Abstract

References

  • Abadzi, H. (2009).Instructional time loss in developing countries: Concepts, measurement, and implications. The World Bank Research Observer, 24(2), 267-90.Ak, Ö. F. (2016). İlköğretim okulları 1–5. sınıflarda uygulanmaya başlayan yeni ilköğretim programı hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.Akbaba, A. (2006). İlköğretim I. kademe sınıf öğretmenlerinin görev ve hizmet algıları. (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.Akınoğlu, O. (2005). Türkiye’de uygulanan ve değişen eğitim programlarının psikolojik temelleri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22, 31-46.Aronson, J., Zimmerman J. & Carlos, L. (1998). Improving student achievement by extending school: Is it just a matter of time. WestEd. Arı, A. (2005). Ülkemizde ilköğretim ders yılının diğer bazı Avrupa ülkeleriyle karşılaştırılması ve farklı uygulamalar. Milli Eğitim Dergisi, 167.Arslan, M. (2000). Cumhuriyet dönemi ilköğretim programları ve belli başlı özellikleri. Milli Eğitim Dergisi, 146.Baines, L. (2007). Learning from the world: Achieving more by doing less. Phi Delta Kappan, 98–100.Barro, J.W. Lee & Barro. R.J. (2001).Schooling quality in a cross–section of countries. Economica, 68(272), 465–488.Batur, M. (2010). İlköğretim I. Kademe Görsel Sanatlar dersi öğretim programı’nın kazanımlar öğesinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi), On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Bayyurt, Y. (2012). 4+4+4 Eğitim Sisteminde Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimi. https://www.researchgate.net/profile/Yasemin_Bayyurt/publication/258112407_444_Egitim_Sisteminde_Erken_Yasta_Yabanci_Dil_Egitimi/links/00463527010abe5800000000/4-4-4-Egitim-Sisteminde-Erken-Yasta-Yabanci-Dil-Egitimi.pdf sayfasından erişilmiştir.Bozavlı, E. (2013). Erken yaşta yabancı dil öğretiminin tarihsel süreci ve amaçları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4) (Special Issue), 1561-1574.Bozavlı, E. (2011). Yabancı dil öğretmenlerinin erken yaşta yabancı dil öğretimi üzerine algılarının değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (23), 87-104.Bozdemir, R. Çimen, Z.& Kaya, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Spor dersinde karşılaştıkları problemler (Tokat ili örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 221-234.http://dergipark.gov.tr/download/article-file/412124 sayfasından erişilmiştir.Budak, Ç. (2010). Türkiye’de ilkokul programları ve yabancı uzmanların ilkokul programlarına etkisi (1923-1960). (Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın. Carr-Hill, R. (2010). Cost effectiveness of moving from half day to full day schooling. Institute of Education, University of London, London.Ceylan, G. C. ( 2015). İlkokul II. Sınıf oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri (Yüksek Lisans Tezi), Necmettin Erbakan Üniversitesi, KonyaCotton, K. & Savard, W. G. (1992). Time factors in learning. Northwest Regional Educational Laboratory.Cotton K. & Wikelund, K. R. (1989). Educational time factors. School Improvement Series Close-Up #8. Northwest Regional Educational Laboratory.http://educationnorthwest.org/webfm_send/564 den 17 Nisan 2017 tarihinde alınmıştır.Demirel, Ö. (2014). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya (21. Bs.). Ankara: PegemA.Dündar, H. & Karaca, E. T. (2011). İlköğretim okullarında serbest etkinlikler dersinin değerlendirilmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2), 105-121.Dwyer J.J., Allison K.R., Barrera M., Hansen B., Goldenberg E. & Boutiller M.A. (2003). Teachers' perspective on barriers to implementing physical activity curriculum guidelines for school children in Toronto. Canadian Journal Of Public Health, 94(6), 448-452.Edelenbos, P., Johnstone, R. & Kubanek, A. (2006). The main pedagogical principles underlying the teaching of young learners. Key study for the European Commission, Brussels. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) (2017). Education at a Glance 2017: OECD Indicators. https://www.hm.ee/sites/default/files/eag2017_eng.pdf sayfasından erişilmiştir.Er, H., Ünal, F. & Özmen, C. (2013). 8. sınıf vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinin 4. sınıfa alınmasına ilişkin görüşler üzerine bir araştırma. International Journal of Social Science, 6(8), 179-196.Ertan, A. (2013). İlkokul birinci sınıflarda oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarının amaca ulaşabilirliğinin değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Blimleri Üniversitesi, Manisa https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi sayfasından erişilmiştir.Fisher, C. W. & Berliner, D. C. (1985). Perspectives on instructional time. New York: Longman.Frederick, W. C. & Walberg, H. J. (1980). Learning as a function of time. Journal of Educational Research.Gümüş, E. & Şişman, M. (2012). Eğitim ekonomisi ve planlaması. Ankara: PegemAHaznedar, B. (2003). ‘Neden erken yaşta yabancı dil eğitimi’. İ. Erdoğan (Ed.), Türk Eğitim Sisteminde Yabancı Dil Eğitimi ve Kalite Arayışları içinde (s. 119-130). İstanbul: Özel Okullar Derneği.İlter, G. B. & Er. S. (2007). Erken yaşta yabancı dil öğretimi üzerine veli ve öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 21-30.Kalkınma Bakanlığı (2014). 2014-2018 Onuncu Kalkınma Planı Eğitim Sisteminin Kalitesinin Artırılması Özel İhtisas Komisyon Raporu. Ankara.Karakoç, C. (2007). Okul öncesi eğitimde ana sınıfları İngilizce dersi için bir öğretim programı önerisi. (Yüksek Lisans Tezi) İnönü Üniversitesi, Malatya.Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi. (17. Bs.). Ankara: Nobel.Keleş, Ö. (2009) Yeni ilköğretim Matematik dersi programı hakkında sınıf ve ilköğretim matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi) Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.Kızılırmak, B. (2017). Sınıf öğretmenlerinin Görsel Sanatlar dersi alan bilgisi öz yeterlik inançları (Yüksek Lisans Tezi) Gazi Üniversitesi, Ankara.Koç, E. S. (2016). Türkiye’de ilköğretim programlarının değerlendirilmesine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 198-216.Kurt, Y. & Taşkaya, S. M. (2007). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri, 5. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, Çukurova Üniversitesi, 02-03 Kasım, Adana.Lavy, V. (2010). Do differences in schools instruction time explain international achievement gaps in Math, Science, and Reading? Evidence from developed and developing countries. Technical Report, National Bureau of Economic Research. Levin, H.M. (1984). Clocking instruction: A reform whose time has come? Palo Alto, CA: Stanford University, The California Institute for Research on Educational Finance and Governance.Mandel, P. & S¨ussmuth, B. (2011). Total instructional time exposure and student achievement: An extreme bounds analysis based on german state-level variation. CESifo Working Paper Series.Memişoğlu, S. P. & İsmetoğlu, M. (2013). Zorunlu eğitimde 4+4+4 uygulamasına ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 14-25.Milli Eğitim Bakanlığı (2015). Milli Eğitim Bakanlığı 2015-2019 Stratejik Planı.Navdar, A. Ö. (2017). Sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğretim süreciyle ilgili görüşleri (Rize İli Örneği) (Yüksek Lisans Tezi), Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.Öksüz, Ç. (2010). İlköğretim 1. sınıf matematik programına yönelik öğretmen görüşleri (Yüksek Lisans Tezi) Adnan Menderes Üniversitesi, AydınÖzcan, M. (2017). Görsel Sanatlar (1- 8 sınıflar) dersi programına yönelik Görsel Sanatlar öğretmenlerinin görüşleri ve çözüm önerileri (Yüksek Lisans Tezi) Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.Öztürk, T.& Kalafatçı, Ö. (2016). İlkokul Hayat Bilgisi dersi öğretim programının uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi IHEAD, e-ISSN 2528-9632, 2016, 1(1), 58-74.Sağlam, H. İ. & Hayal, M. A. (2015). Sınıf öğretmenlerinin “insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi” dersinin ilkokul 4. Sınıfta yer almasına ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 207-217.Silva, E. (2007). On the Clock: Rethinking the Way Schools Use Time. Education Sector Reports.Şahin, O. (2009). Kırıkkale İl merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin müzik dersi ile ilgili yeterliliklerine ilişkin bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi), Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.Şener, Ö. (2014). Sınıf öğretmenlerinin müzik dersindeki yeterliliklerine ilişkin görüşleri (Ankara İli Örneği) (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.Şişman M. & Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: PegemA.Talim ve Terbiye Kurulu (2014). 19. Milli Eğitim ŞurasıTalim ve Terbiye Kurulu (2010). 18. Milli Eğitim ŞurasıTalim ve Terbiye Kurulu (2006). 17. Milli Eğitim ŞurasıTarı, H. (2011). İlköğretim okullarının 1. 2. 3. sınıflarında uygulanan Görsel sanatlar dersinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi) Marmara Üniversitesi, İstanbul.Türk Eğitim Derneği (TEDMEM) (2016). Ders Saatleri: Ne Kadar Az Ne Kadar Fazla?W¨oßmann, L. (2003). Schooling resources, educational institutions and student performance: the international evidence. Oxford Bulletin of Economics and Statistics, 65 (2), 117–170. Zafer, H. (2015). Görsel sanatlar dersinin etkililiğini artırmada yöneticilerin katkısı. (Yüksek Lisans Tezi) Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ömür Yılmaz 0000-0002-7163-3118

Mehmet Metin Arslan

Publication Date April 29, 2019
Submission Date November 30, 2018
Acceptance Date April 22, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Yılmaz, Ö., & Arslan, M. M. (2019). İlkokulların Haftalık Ders Çizelgesinin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 18-35.

Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir.  Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.