Son zamanlarda sıkça tartışılan konulardan biri de
ilkokulların haftalık toplam ders saatleri ve bu derslerin çizelgede kaç saat
yer aldığı konusudur. Özellikle ilkokullarda okutulan ders ve ders saatleri
hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşü Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] stratejik
planında, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [TTKB] kararlarında yer alan
hedeflere ilkokullar açısından ulaşılıp ulaşılmadığının tespiti önemlidir. Bu
araştırmada ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin ilkokulların
haftalık ders çizelgesi hakkındaki görüşlerinin betimlenmesi amaçlanmıştır. Bu
araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Kırıkkale ilindeki
ilkokullarda görev yapan on yıl ve üzerinde kıdeme sahip öğretmenler oluşturmaktadır.
Çalışma grubunda bulunan öğretmenlerin ilkokulların haftalık ders saatleri
hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından yarı
yapılandırılmış olarak hazırlanan “Öğretmen Görüşme Formu” kullanılmıştır. Veri
toplama nitel veri toplama araçlarından olan görüşme yoluyla
gerçekleştirilmiştir. 48 öğretmenle görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmada
görüşme sonuçlarından elde edilen verilerin çözümü ve yorumlanması aşamasında
“İçerik Analizi” yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf
öğretmenleri ağırlıklı olarak, ilkokulların haftalık ders saatinin azaltılması;
haftalık ders çizelgesinde yer alan derslerin ve o derslere ait haftalık ders
saatlerinin de uyumlu olmadığı yönünde görüş bildirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2019 |
Submission Date | November 30, 2018 |
Acceptance Date | April 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.