Araştırma
da değişim yönetimi bağlamında Türk eğitim denetim sisteminde yaşanan en son
değişimlerin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma verileri nitel veri toplama yöntemlerinden
görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Çalışma grubunu, Sivas İlinde 2017-2018 eğitim öğretim yılında
görev yapmış olan 20 maarif müfettişi
oluşturmaktadır. Araştırmada maarif müfettişlerinin denetim rolüne son
verildiği, okul rehberlik hizmetlerinin
kesintiye uğradığı, okul
müdürlerinin soruşturmacı olarak
görev almaları öğretmen ve idareciler arasında çatışmaları arttırdığı sonucu bulunmuştur. Denetim
sisteminde değişim yapılırken
değişim yönetimi ilkelerine
uyulmadığı yönünde değerlendirmeler
mevcuttur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2020 |
Submission Date | November 30, 2018 |
Acceptance Date | March 11, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 1 |
In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.