Bu araştırmada öğretmenlerin öğretim basamaklarına göre öğrencilerin beğenmedikleri davranışları ele alınmaktadır. Veriler nitel araştırma yöntemiyle yüz yüze görüşme yapılarak toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda Ankara İli Polatlı İlçesi’nde ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan 15 öğretmen yer almaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formuyla elde edilmiş ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin öğrencilerin beğenmedikleri davranışlarının zorbalık, sorumsuzluk ve disiplinsizlik alanlarında olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin öğrencilerin istenmeyen davranışları konusundaki görüşlerine bakıldığında kademelere göre benzerlik ve farklılıkların olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2020 |
Submission Date | January 29, 2020 |
Acceptance Date | September 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |
In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.