Cyber security has gained currency recently since technology and internet started to play a pivotal role in our lives. Moreoever, as most of the organizations carry out their operations and store their work in cyber settings, the notion “cybersecurity” has become more significant. Educational settings are the places in which “cybersecurity” has gained importance as databases of educational settings involve the data about students, staff, parents, resources and budget. Furthermore, the fact that educational settings are the places in which new information is created and databases of educational settings include data about this new information renders educational settings more and more vulnerable to cyber threats. In addition to that, students as shareholders of educational settings may confront cyber threats such as cyber bullying more in their daily lives. In the present article, cyber security was defined, the aims of cyber threats were summarized. How vulnerable educational settings and students are to cyber threats was put forward. Lastly, what could be done so as to provide cybersecurity at the nation level and especially in educational setting was discussed.
Teknolojinin ve internetin yaşamımızda daha fazla rol almaya başlaması ve pek çok kurumdaki işlerin siber ortamlarda yürütülmesi ve saklanmasıyla birlikte siber güvenlik, daha önemli bir konu haline gelmiştir. Siber güvenliğin önemli bir kavram haline geldiği yerlerden biri de eğitim ortamlarıdır. Eğitim ortamlarına ait veri tabanlarında; öğrenciler, personel, veliler, kaynaklar, bütçey ve bilginin üretildiği yer olarak üretilen bilgiyle ilgili pek çok verinin bulunması, eğitim ortamlarını siber tehditlerle karşı karşıya bırakmaktadır. Bununla birlikte, eğitim ortamlarının bir paydaşı olan öğrenciler siber tehditlerle, siber zorbalıkla gündelik yaşamda daha fazla karşılaşabilmektedirler. Bu yazıda, siber güvenlik kavramı tanımlanmış, siber tehditlerin amaçları ortaya konulmuş ve eğitim ortamları ile öğrencilerin siber tehditlere karşı nasıl savunmasız oldukları tartışılmıştır. Son olarak da ülke genelinde ve özellikle eğitim ortamlarında siber güvenliğin sağlanması için yapılması gerekenlere kısaca değinilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 4 |