Bu çalışma, Fairclough'un eleştirel söylem analizi modelini, münafıkların söyleminin ideolojik bakış açısını çözmek ve münafıklar hakkındaki eleştirel Kur'an bilgisini geliştirmek amacıyla Allah'ın münafıkların iddialarını nasıl ele aldığını tasvir etmek için Kur'an'ın Medenî Surelerinden 15 ayetle ilgili olarak kullanmaktadır. Bu çalışma, bu ayetlerin derin yapılarındaki merkezi anlamları ortaya çıkarmak ve Kur'an'ın münafıklığa karşı söylem oluşturma yöntemlerini anlamak için ideolojik yapıları betimsel düzeyde incelemektedir. Çalışma, ayetleri incelemek için disiplinler arası bir yaklaşım kullanması ve aynı zamanda klasik ve çağdaş yorumları kullanmasıyla öne çıkmaktadır. Veri analizine göre Kur'an, münafıklık söylemini çürütmek ve eleştirmek için anlamsal karşıtlık, şartlı ve olumsuz ifadeler, dolaylı alıntılar, modalite, aktif ve pasif fiiller, retorik sorular ve münafıklarla uğraşırken açık eleştiri gibi betimsel düzeyde söylemsel yapılar kullanmaktadır. Ayetlerin söyleminin yorumsal düzeyde incelenmesi, vahiy zamanındaki durumun bağlamını ve toplumdaki ikiyüzlü söylemin varlığını yansıtan psikolojik unsuru yansıtır. Açıklayıcı düzeyde analiz, Kur'an'ın münafıkların dinleyicileri ikna etme iddialarına dini, işlevsel ve motivasyonel eleştiriler inşa ederek ve aynı zamanda tek tanrılı inanç ve ahiret inancını kullanarak nasıl karşı koyduğunun derinliğini göstermektedir.
This study uses Fairclough’s model of critical discourse analysis with regard to 15 ayahs from the Qur’an’s Madani Surahs to delineate how God deals with hypocrites’ claims in order to decode the ideological view of hypocrites’ discourse and improve critical Qur’anic knowledge about hypocrites. This study examines the ideological structures at the descriptive level to reveal the central meanings in the deep structures of these ayahs and to understand the Qur’an’s discoursebuilding methods against hypocrisy. This study is distinguished by its use of an interdisciplinary approach to examine ayahs while also using classical and contemporary interpretations. Based on the data analysis, the Qur’an uses discursive constructions at the descriptive level, including semantic opposition, conditional and negative statements, indirect quotations, modality, active and passive verbs, rhetorical questions, and explicit criticism when dealing with hypocrites to refute and rebuke the discourse of hypocrisy. The exploration of the ayahs’ discourse at the interpretive level reflects the context of the situation at the time of revelation and the psychological element that reflects the presence of hypocritical discourse in society. At the explanatory level, the analysis demonstrates the depth of how the Qur’an confronts the hypocrites’ claims to persuade the audience by constructing religious, functional, and motivational criticisms, as well as by using monotheistic ideology and belief in the afterlife.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Religious Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 7, 2024 |
Submission Date | July 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 35 Issue: 1 |