Erken
yaşlarda çocuklara sağlanan deneyimler, çocukların okuma yazma ile ilgili
olumlu tutum ve davranışlar kazanmasını sağlayarak okuryazarlık için temel
oluşturan pek çok beceriyi edinmelerini sağlar. Okuma yazmaya hazırlığa ilişkin
erken okuryazarlık becerileri farklı şekillerde sınıflandırılmıştır. Alıcı ve
ifade edici dil becerileri, sözcük bilgisi, fonolojik duyarlılık, genel kültür
bilgisi, görsel algı, yazı farkındalığı ve alfabe bilgisi erken okuryazarlık alt
becerileri olarak farklı araştırmalarda ele alınmaktadır. Nitelikli okuma yazmaya hazırlık çalışmaları okuma
yazmaya ilişkin olumlu tutum geliştirilmesinde ve olumlu okuma alışkanlığının
kazanılmasında da önemli rol oynar. Bu süreçte yetişkinlerin sorumluluğu bir
kat daha artmaktadır. Ailelerin ve öğretmenlerin, okuma yazmaya hazırlıkla
ilgili sahip oldukları tutum, davranış, görüş uygulamalar sayesinde çocukların
bu becerilerinin gelişimi desteklenebilir. Bu bağlamda yetişkinlerin bu
becerileri yakından tanımaları ve nasıl destekleyecekleri konusunda bilgi
sahibi olmaları önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 4, 2019 |
Submission Date | February 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |