Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojiye yönelik tutumları ile teknoloji kabul durumlarının farklı değişkenlere göre incelenmesidir. Betimsel nitelikte olan bu araştırma, ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, 2021-2022 eğitim öğretim yılında MEB’e bağlı Ağrı ilindeki okullarda görev yapan fen bilimleri öğretmenleri; örneklemini ise evrenden uygun örnekleme yöntemi ile seçilmiş 195 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Teknoloji Tutum Ölçeği” ve “Teknoloji Kabul Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 18.0 paket programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel istatistikler (frekans, aritmetik ortalama, standart sapma ve yüzde) ve pearson korelasyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna bakıldığında fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojiye yönelik tutumu ile teknoloji kabulleri arasında pozitif yönde ve istatistiksel olarak bakıldığında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 27, 2024 |
Submission Date | March 22, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 1 |