Bu makalenin amacı, bazı parametreler dikkate alınarak meslek edinme amaçlı
din eğitimi alan bireylerin dindarlıklarının oluşumuna, Türkiye’de verilen formel din
eğitiminin psiko-pedago-teolojik katkılarının niteliğini analiz etmektir. Bu kapsamda
makalede, mesleki amaçlı din eğitimi alan yeni nesil bireylerin dindarlık formlarındaki
niteliksel ve niceliksel değişim süreçleri, teorik olarak ‘sekülerleşme, çalışma ahlakı,
kendini ayarlama ve kendini kandırma’ olguları bağlamında yorumlanmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak makalede; (a) sekülerleşmenin ortaya çıkardığı sosyal anomi ve yabancılaşmayla ilişkili sözü edilen bu dindarlığın dönüşümü bağlamında, orta ve yüksek
düzeyde din eğitimi alan bireylerin yeni nesil dindarlık formları ile ‘değer-yoksun dindarlık’ tipolojisi arasında olgusal düzeyde örtüşen yönlerinin olduğu; (b) mesleki din
eğitimi alan gençlerin dinsel kimlik-sosyal kimlik-mesleki kimlik oluşumları arasındaki
psiko-sosyal uyumsuzlukların ‘kendini ayarlama ve kendini aldatma’ kavramı eksenli ortaya çıkabilecek sosyal maske kullanım riskini arttırması sebebiyle ‘değer-yoksun
dindarlık’ formunun gelişimini kolaylaştırdığı vurgulanmıştır
Değer-Yoksun Dindarlık Din Eğitimi Sekülerleşme Çalışma Ahlakı Kendini Ayarlama Kendini Aldatma
Value-Deprived Religiosity Religious Education Secularization Work Ethic Self-Monitoring Self-Deception
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 33 |