Research Article
BibTex RIS Cite

Norveç Devlet Okullarında Okutulan Din Dersi Kitaplarında İslam Dininin Sunumu

Year 2018, Volume: 16 Issue: 35, 141 - 158, 05.06.2018

Abstract

Bu çalışmanın konusu, Norveç devlet okullarında okutulan din dersi kitaplarında İslam dininin nasıl sunulduğudur. Bu sebeple 7, 8 ve 10.sınıf din dersi kitapları örnek olarak seçilmiştir. Ders kitaplarının seçiminde dinlerin daha ayrıntılı ele alındığı ve kritiğinin yapıldığı ilköğretimin ikinci aşaması tercih edilmiştir. 9. sınıf din dersi kitabında İslam yer almadığı için incelemeye dahil edilmemiştir. Öncelikle kitap içeriklerini ele aldığımız araştırmamızda, İslam konusu detaylı olarak incelenmiştir. Bu incelemenin amacı, mevcut ders kitaplarında İslam dininin sunumunda aslına uygun bilgilere yer verilip verilmediği ile nesnellik ilkesine ne kadar riayet edildiği ve sonuçta İslam dininin sunumunun müfredatta belirtilen hedefle uyuşup uyuşmadığıdır. Yaptığımız araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır. İlk olarak doküman analizi yöntemiyle, seçilmiş din dersi kitapları tetkik edilmiş, analiz aşamasında ise betimleme ve görüşme yöntemi kullanılarak yorumlamalarda bulunulmuştur. İncelememizin sonucunda görülmüştür ki, ders kitaplarında İslamiyetle ilgili temel bilgiler doğru olarak verilmiş fakat İslam terminolojisinin kullanımında birtakım hatalar olduğu saptanmıştır. Yine İslam dinindeki bazı konuların yanlış yorumlandığı anlaşılmıştır. Çalışma sonunda Norveç din dersi kitaplarında İslam diniyle ilgili hataların nasıl düzeltilmesi gerektiğine yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Afsar, Mehtab, Islamsk Råd Norge (Norveç İslam Konseyi) Genel Sekreteri, Norveç’te İslamofobi adli görüşme, 18. 10.2017
  • Berg, Mari Ann; Barresen, Beate; Mustad, Peder, Religion, Livssyyn og Etikk, Cappalen Damm AŞ, 2008.
  • Holth, Gunnar; Kallevik, Kjeell Arnevik, Horisonter, Norske Forlag, 2008.
  • Holth, Gunnar; Deschington, Hulde, Horisonter, Gyldendal Norsk Forlag A.Ş, 2006
  • Leganger-Krogstad, Heid, The Religious Dimension of Intercultural Education, Vol:14, Berlin: LİT, 2011.
  • Köylü, Mustafa,Turan, İbrahim, Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara: Nobel yayınları, 2014
  • Lippe, Marie von der, “To Believe or not to Believe: Young People’sPerceptions and Experiences of Religion and Religious Education in Norway”, ed:Thorsten Knauth, Dan-Paul Jozsa, Gerdien Bertram-Troost, Julia Ipgrave, Encountering Religious Pluralism in School and Society, Berlin :REDCO, WAXMAN, 2008.
  • Skeie, “Religion and Education in Norway”, Wolfram Weisse (Ed.), A Contrubution to Dialogue or a Factor of Conflict in Transforming Societies of European Countries REDCO (257-281), Coordinator of REDCO Project, Hamburg, 2006
  • Srtand, Vilbeke Blaker, “Too Much Freedom at Norwegian Religious Schools”, http://sciencenordic.com/too-much-freedom-norwegian-religious-schools
  • Norveç İlkokulları Kristendom, Religion, Livssyn og Etikk (KRLE) Müfredat Programı http://www.regjeringen.no/nb/dokumentarkiv/Regjeringen-Bondevik-II/ufd/Rapporter-og-planer/2005/lareplan-i-krl.html?id=422125
  • Vestol, Jon Magne, “Terpretation and Educational Design in Norwegian Textbooks of Religious Education”, British Journal of Education, Volume: 36, No:1,(2014).

Presentation of Islamic Religion in Textbooks of Religious Instruction in Norwegian Public Schools

Year 2018, Volume: 16 Issue: 35, 141 - 158, 05.06.2018

Abstract

The theme of this work is how Islamic religion is presented in the religious
lesson books in Norwegian public schools. For this reason, 7, 8 and 10 class
religious books were chosen as examples. In the selection of textbooks, the second stage of primary education in which religion was dealt with in more detail
and the critique was made was preferred. The 9th-grade religion course is not
included in the review because Islam is not included in the book. Firstly, in our
study, we addressed content of books than the subject of Islam was examined
in detail. This examination aims to determine whether the presentations of the
Islamic religions present the appropriate information in the present course, and
how obedience to the principle of objectivity is given. As a result of our analysis, it is seen that the basic texts about Islam are given correctly in the textbooks
but it is found that there are some mistakes in the use of Islamic terminology. It
is understood that some of the topics in Islamic religion are misinterpreted. At
the end of the study, some suggestions were made in the Norwegian Religion
textbooks on how to correct mistakes related to the Islamic religion.

References

  • Afsar, Mehtab, Islamsk Råd Norge (Norveç İslam Konseyi) Genel Sekreteri, Norveç’te İslamofobi adli görüşme, 18. 10.2017
  • Berg, Mari Ann; Barresen, Beate; Mustad, Peder, Religion, Livssyyn og Etikk, Cappalen Damm AŞ, 2008.
  • Holth, Gunnar; Kallevik, Kjeell Arnevik, Horisonter, Norske Forlag, 2008.
  • Holth, Gunnar; Deschington, Hulde, Horisonter, Gyldendal Norsk Forlag A.Ş, 2006
  • Leganger-Krogstad, Heid, The Religious Dimension of Intercultural Education, Vol:14, Berlin: LİT, 2011.
  • Köylü, Mustafa,Turan, İbrahim, Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara: Nobel yayınları, 2014
  • Lippe, Marie von der, “To Believe or not to Believe: Young People’sPerceptions and Experiences of Religion and Religious Education in Norway”, ed:Thorsten Knauth, Dan-Paul Jozsa, Gerdien Bertram-Troost, Julia Ipgrave, Encountering Religious Pluralism in School and Society, Berlin :REDCO, WAXMAN, 2008.
  • Skeie, “Religion and Education in Norway”, Wolfram Weisse (Ed.), A Contrubution to Dialogue or a Factor of Conflict in Transforming Societies of European Countries REDCO (257-281), Coordinator of REDCO Project, Hamburg, 2006
  • Srtand, Vilbeke Blaker, “Too Much Freedom at Norwegian Religious Schools”, http://sciencenordic.com/too-much-freedom-norwegian-religious-schools
  • Norveç İlkokulları Kristendom, Religion, Livssyn og Etikk (KRLE) Müfredat Programı http://www.regjeringen.no/nb/dokumentarkiv/Regjeringen-Bondevik-II/ufd/Rapporter-og-planer/2005/lareplan-i-krl.html?id=422125
  • Vestol, Jon Magne, “Terpretation and Educational Design in Norwegian Textbooks of Religious Education”, British Journal of Education, Volume: 36, No:1,(2014).
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Articles
Authors

Zehra Gelici

Publication Date June 5, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 16 Issue: 35

Cite

APA Gelici, Z. (2018). Norveç Devlet Okullarında Okutulan Din Dersi Kitaplarında İslam Dininin Sunumu. Değerler Eğitimi Dergisi, 16(35), 141-158.