Bu
çalışmada, okul öncesi dönemde şarkılarla değerler eğitiminin çocukların
farkındalık düzeyine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç
doğrultusunda 2018-2019 eğitim/öğretim yılında Bursa’da yer alan, kolay
ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçilmiş bir okul öncesi kurumdaki
çocuklardan oluşan çalışma grubuyla ön test – son test statik gruplu deneysel bir
çalışma yürütülmüştür. Çalışma kapsamında önce değerler ve bu değerlere ilişkin
şarkı dağarcığı belirlenmiştir. Değerlerin belirlenmesinde 3 alan uzmanına Okul
Öncesi Eğitim Programında yer verilen değerleri içeren bir liste verilmiş ve
uzmanlardan bu değerlerin öğretiminde kullanılabilecek şarkı önerileri
istenmiştir. En çok önerilen dört değer ve bu değerlerin öğretilmesine uygun
şarkılar çalışma kapsamına alınmıştır. Belirlenen değerlerle ilgili çocukların farkındalık
düzeylerini tespit etmek amacıyla “Resimli Kartlar Testi” geliştirilmiş ve bu
test ile deney ve kontrol gruplarının ön test puanları belirlenmiştir. Daha
sonra belirlenen dağarcık ile 8 hafta boyunca deney grubuyla çalışılmış ve
uygulama sonrasında iki gruba tekrar aynı test uygulanarak son test puanları
belirlenmiştir. Ön test ve son test arasındaki değişime ilişkin olarak Wilcoxon
işaretli sıralama testi ve gruplar arasındaki farkların belirlenmesinde
Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Analizler sonucunda grupların arkadaşlık,
güven ve yardımseverlik alt boyutları ile toplam puanlarındaki gelişmeleri
arasında deney grubu lehine anlamlı fark (p<.05) olduğu
belirlenmiştir.
The
aim of this study is to determine the effect of values education with songs on
the awareness level of preschool children. For this purpose, an experimental study was
carried with a pre-test post-test static group designed out with children in a
preschool institution selected by convenience sampling in Bursa in 2018-2019
academic year. Within the scope of the study, firstly the values and song
repertoire related to these values were determined. A list of values incorporated
into Preschool Education Program was given to 3 field experts and the song
suggestions for teaching these values were requested. The four most recommended
values and related songs were included in the study. The “Picture Cards Test”
was developed to measure the awareness levels for the values, and the pre-test
scores of both groups were determined via this test. Then, repertoire studied with
the experimental group for 8 weeks and after the study process, the two groups
were taken to the same test again and the post-test scores were determined. In
the analysis, Wilcoxon signed rank, and Mann-Whitney U tests were employed. Results
showed a significant difference (p <.05) between the development of
friendship, trust and helpfulness sub-dimensions and total scores of the groups
in favor of the experimental group.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 18 Issue: 39 |