Ahlak ve değer eğitimi, toplumların gelişmişlik düzeyini yansıtan önemli göstergelerdendir. Şüphesiz her toplumun kendine özgü değerleri olduğu gibi her mesleğin de kendisini özgün kılan bazı ahlaki ve değer ölçütleri bulunur. Bu kapsamda jandarma mesleği de özellikleri itibariyle diğer mesleklerden ayrılır. Türk jandarması terörle mücadeleden asayişin sağlanmasına, sınır güvenliğinden kaçakçılığa kadar birçok problemle başarıyla mücadele etmektedir. İşte bu başarısının altında ahlak ve değer eğitiminin önemi büyüktür. Bu eğitimlerin yanı sıra yurt sevgisi/bilgisi gibi derslerde vatan sevgisi düsturunu personele kazandırmaktadır.
Kurulduğu günden bugüne hangi rütbede olursa olsun jandarma personeli, nitelikli birer kolluk kuvveti olarak ülke güvenliğine hizmet etmektedir. Şüphesiz bu hizmetin başarılı olabilmesi için sistemli bir eğitim organizasyonu ve hem akademik hem de mesleki bilgi birikim gerekmektedir. Ayrıca bunun yanında ahlaklı, değerlerine bağlı ve yüreği vatan sevgisiyle çarpan personeller yetiştirilmelidir. Bu çerçevede Jandarma Okullarının teşkilatlandığı XX. yüzyılın ilk çeyreğinden 2016 yılında kurulan Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi’ne kadar geçen süreçte eğitim programları incelendiğinde ahlak, değer ve yurt bilgisi derslerinin bazı dönemlerde müfredata eklendiği ve bu alanlara yönelik konuların önemle üzerinde durulduğu görülmektedir. Bu çalışmada, Erken Cumhuriyet evresinden günümüze jandarma eğitiminde ahlak ve değer eğitimine ne ölçüde yer verildiği, yayımlanan müfredatlar ve çeşitli materyaller aracılığıyla incelemeye tabi tutulmuştur. Neticede jandarma eğitiminde bu konunun önemli bir yer kapladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Bu çalışmanın hazırlanma sürecinde bilimsel ve etik ilkelere uyulduğu ve yararlanılan tüm çalışmaların kaynakçada belirtildiği beyan olunur. / It is declared that scientific and ethical principles have been followed while carrying out and writing this study and that all the sources used have been properly cited.
Destekleyen Kurum yoktur.
Moral and value education is one of the important indicators that reflect the level of development of societies. Undoubtedly, every society has its own values. In addition, each profession has some special moral and value norms. In this context, the gendarmerie profession differs from other professions in terms of its characteristics. The Turkish gendarmerie successfully combats many problems, ranging from the fight against terrorism to maintaining public order, from border security to smuggling. Moral and value education is of great importance behind this success. In addition to these trainings, the principle of patriotism is imparted to the personnel in courses such as love/knowledge of the country. Since the day it was founded, gendarmerie personnel, regardless of their rank, have been serving the security of the as country as qualified law enforcement officers. Undoublty academic and professional education are important for this service to be successful. Additionaly, moral education, loyality to the values and love for country should be included in personnel trainings. Gendarmerie Schools were established in the 20th century. When the education programs of Gendarmarie Schools from the first quarter of the 20th century until the establishment of the Gendarmerie and Coast Guard Academy in 2016 are examined, it is seen that morality, values and love/knowledge of the country courses were included in the programs in some periods and the subjects related to these areas were emphasised. In this study, the extent to which moral and value education has been included in gendarmerie training from the Early Republic period to the present has been examined through published curricula and various materials. As a result, it was concluded that this subject occupies an important place in gendarmerie training.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 22, 2023 |
Publication Date | December 25, 2023 |
Submission Date | November 12, 2023 |
Acceptance Date | December 11, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 21 Issue: 46 |