Günümüzde kent içi ulaşımda raylı sistem teknoloji ve imkanlarının sadece iyi bir alternatif olma görevini yitirdiği, aksine artan nüfus ve şehirleşme oranıyla beraber bu sistemlerin kentin verimli ve hızlı yolcu taşımacılığında optimum çözüm olduğu gerek yerel yönetimler gerekse kent popülasyonu tarafından bilinmektedir. Yolcu taşımacılığında hız, verimlilik, konfor gibi ana hedeflerle beraber sistemin güvenilirliği ve olası her koşulda işletme sürekliliğinin aksamaması büyük bir önem arz etmektedir. Uzun, karmaşık ve birbirleriyle entegre metro sistemlerinin her koşulda enerji altında olması ve süreklilik sağlaması esasen gereklidir. Bu çalışmada, İstanbul kent içi raylı sistem ulaşımında gelecekte yapılması öngörülen ve birden fazla metro hattı ile bütünleşecek örnek bir raylı sistem hattı ele alınmıştır. Modelleme ETAP yazılımı ile oluşturulup, mevcut ve yapımı tamamlanmak üzere olan diğer hatların gerçek verileri ışığında, entegrasyon sağlayacak şekilde, farklı işletme senaryoları oluşturularak planlanan hattın yük akış ve kısa devre analizleri gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar karşılaştırmalı olarak verilirken önerilen senaryoların analizi, işletmenin sürekliliği, sistemin olası performansları incelenmiş ve teknik açıdan doğru, maliyeti azaltacak öneriler bulgular ile sunulmuştur.
Today, it is known both by local governments and the city population that rail systems technology and facilities in urban transportation have lost their duty to be only a good alternative, but with the increasing population and urbanization rate, these systems are the optimum solution for efficient and fast passenger transportation of the city. Along with the main goals such as speed, efficiency and comfort in passenger transportation, the reliability of the system and the continuity of the operation under all possible conditions are of great importance. It is essential that long, complex and integrated metro systems be energized and sustained in all conditions. In this study, an exemplary rail system line that will be integrated with more than one metro line in the future in Istanbul is analysed. Modelling was created with ETAP software, and under the light of the actual data of other lines that are about to be completed, load flow and short circuit analysis of the planned line has been carried out by creating different operating scenarios to provide integration. While the obtained results are given comparatively, analysis of the proposed scenarios, continuity of the operation, possible performances of the system are examined therefore adequate suggestions that will reduce the cost are presented with the findings.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Electrical Engineering |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2021 |
Submission Date | July 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 13 |