Uzaktan eğitim bugün çeşitli ülkelerde yaygın olarak ilgilenilen güncel bir konudur. Günümüze kadar dünyada birçok ülke uzaktan eğitim ile ilgili çeşitli etkili girişimlerde bulundular, fakat uzaktan eğitim daha çok yüz yüze eğitime bir tamamlayıcı olarak düşünülmektedir. Bu uygulamalar kurumların kendi alt yapısı ile veya hali hazırda kullanılmakta olan platformlar üzerinden gerçekleştirilmektedir. Uzaktan Eğitim veya çevrimiçi öğrenme, bilgi teknolojisi ve internet teknolojisinin uygulanması yoluyla içerik yayma ve hızlı öğrenme yöntemini ifade eder. Dünyada hızla gelişen ve yavaş yavaş okul eğitiminin önemli bir kategorisi haline gelen uzaktan eğitim günümüz şartlarında zorunlu olarak bütün eğitim kurumları tarafından kullanılmaktadır. Dünyanın dört bir yanındaki ülkeler, etkin bir şekilde öğrencileri uzaktan eğitmek ve çevrimiçi eğitim konusunda birçok iyi örnek ortaya çıkartmıştır, bu da uzaktan eğitimde birçok değerli deneyime neden olmuştur. Yeni koronavirüs salgını sırasında başlatılan uzaktan eğitim için Milli Eğitim Bakanlığı ve Üniversiteler büyük ölçekli, uzaktan eğitim uygulamaları oluşturdu. Denizcilik alanında yükseköğretime devam eden öğrencilerin uzaktan eğitim hizmet kalitesi ve hizmet performansı konusunda çalışma için 133 adet denizcilik öğrencisine ulaşılmış, gelen cevaplar arasından 13 eksik ve hatalı olan form çıkartıldığında sonuç olarak 120 öğrenci ile çalışma yapılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda servis kalitesi bakımından algı ile beklenti arasında birtakım farklılıklar ortaya çıkmıştır. Servis performansı değerlendirildiğinde, sistemin yaygın şekilde kullanılmaya başlanmasının henüz çok yeni olmasına rağmen öğrenciler tarafından sistem ve uzaktan eğitimde hizmet veren eğitmenlerin performansı yeterli bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Deniz Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 13 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |