Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YÜKSEKÖĞRETİM DENİZCİLİK EĞİTİMİNDE, UZAKTAN EĞİTİM HİZMET KALİTESİ VE PERFORMANSININ ÖLÇÜLMESİ

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 48 - 61, 14.07.2020

Öz

Uzaktan eğitim bugün çeşitli ülkelerde yaygın olarak ilgilenilen güncel bir konudur. Günümüze kadar dünyada birçok ülke uzaktan eğitim ile ilgili çeşitli etkili girişimlerde bulundular, fakat uzaktan eğitim daha çok yüz yüze eğitime bir tamamlayıcı olarak düşünülmektedir. Bu uygulamalar kurumların kendi alt yapısı ile veya hali hazırda kullanılmakta olan platformlar üzerinden gerçekleştirilmektedir. Uzaktan Eğitim veya çevrimiçi öğrenme, bilgi teknolojisi ve internet teknolojisinin uygulanması yoluyla içerik yayma ve hızlı öğrenme yöntemini ifade eder. Dünyada hızla gelişen ve yavaş yavaş okul eğitiminin önemli bir kategorisi haline gelen uzaktan eğitim günümüz şartlarında zorunlu olarak bütün eğitim kurumları tarafından kullanılmaktadır. Dünyanın dört bir yanındaki ülkeler, etkin bir şekilde öğrencileri uzaktan eğitmek ve çevrimiçi eğitim konusunda birçok iyi örnek ortaya çıkartmıştır, bu da uzaktan eğitimde birçok değerli deneyime neden olmuştur. Yeni koronavirüs salgını sırasında başlatılan uzaktan eğitim için Milli Eğitim Bakanlığı ve Üniversiteler büyük ölçekli, uzaktan eğitim uygulamaları oluşturdu. Denizcilik alanında yükseköğretime devam eden öğrencilerin uzaktan eğitim hizmet kalitesi ve hizmet performansı konusunda çalışma için 133 adet denizcilik öğrencisine ulaşılmış, gelen cevaplar arasından 13 eksik ve hatalı olan form çıkartıldığında sonuç olarak 120 öğrenci ile çalışma yapılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda servis kalitesi bakımından algı ile beklenti arasında birtakım farklılıklar ortaya çıkmıştır. Servis performansı değerlendirildiğinde, sistemin yaygın şekilde kullanılmaya başlanmasının henüz çok yeni olmasına rağmen öğrenciler tarafından sistem ve uzaktan eğitimde hizmet veren eğitmenlerin performansı yeterli bulunmuştur.

Kaynakça

  • Carr‐Chellman, Alison, and Philip Duchastel. 2000. "The Ideal Online Course." British Journal of Educational Technology 31 (3):229-241
  • McLaren, Constance H. 2004. "A Comparison of Student Persistence and Performance in Online and Classroom Business Statistics Experiences." Decision Sciences Journal of Innovative Education 2 (1):1-10.
  • Levy, Yair. 2007. "Comparing Dropouts and Persistence in E-Learning Courses." Computers & Education 48 (2):185-204.
  • Tello, Steven F. 2007. "An Analysis of Student Persistence in Online Education." International Journal of Information and Communication Technology Education 3 (3):47-62.
  • Shanna Smith Jaggars (2014) Choosing Between Online and Face-to-Face Courses: Community College Student Voices, American Journal of Distance Education, 28:1, 27-38,
  • Glazier, R., & Harris, H. S. (2020). Common Traits of the Best Online and Face-to-face Classes: Evidence from Student Surveys.
  • Esenli E. (2018). Uluslararası Denizcilik Örgütü Üye Devlet Denetim Programı (IMSAS) Uygulamalarının Analizi ve Türkiye’nin 2022 Denetimi Açısından Değerlendirilmesi 2018 Uzmanlık Tezi
  • IMO 2020 http://www.imo.org/en/OurWork/Human Element/TrainingCertification/Documents/34.pdf, Erişim Tarihi 10.04.2020.
  • IMO, 2010. The Manila Amendments to the Seafarers’ Training, Certification and Watchkeeping (STCW) Code The 2010 Manila Conference.
  • Chae, C. J. (2011). The STCW Manila amendments: its challenges to the Far East.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1985). A conceptual model of service quality and its implication for future research, Journal of Marketing, 49(4), 41-50.
  • Schwartzman R. Are students customers? the metaphoric mismatch between management and education. Education 1996,116(2):215-22.
  • Albanese M. Students are not customers: a better model for medical education. Acad.Med. 1999, 74 (11): 1172-86 .
  • Sözmen, E. Y. (2004). Eğitimde kalite yaklaşımları. Tıp Eğitimi Dünyası, 16(16).
  • Aydın, M., (2008). Hizmet Sektöründe Kalite ve Otomotiv Sektöründe Satış Sonrası Hizmet Kalitesinin Ölçülmesine Yönelik Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Erişkin S., (2019). Özel Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Hizmet Kalitesinin Servqual Yöntemi Kullanılarak Ölçülmesi: Ankara İli Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gürbüz, E., Ergülen, A. (2006). Hizmet Kalitesinin Ölçümü ve Grönroos Modeli Üzerine Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 35, 173-190.
  • Cronin Jr, J. J., Taylor, S. A. (1992). Measuring service quality: a reexamination and extension. Journal of marketing, 56(3), 55-68.
  • Yükseköğretim kurumu 2020 https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/ Haberler/2020/koronavirus_bilgilendirme_1.aspx, Erişim Tarihi 11.04.2020.
  • Yükseköğretim kurumu 2020 https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/ Haberler/2020/YKS%20Ertelenmesi %20Bas%C4% B1n%20A%C3%A7%C4% B1klamas%C4%B1.aspx, Erişim Tarihi 11.04.2020.
  • SOLAK, H. İ., ÜTEBAY, G., & YALÇIN B., (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 41-52.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Deniz Mühendisliği (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İshak Altınpınar 0000-0002-1769-3857

Ersan Başar 0000-0002-1458-4102

Yayımlanma Tarihi 14 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 22 Nisan 2020
Kabul Tarihi 13 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altınpınar, İ., & Başar, E. (2020). YÜKSEKÖĞRETİM DENİZCİLİK EĞİTİMİNDE, UZAKTAN EĞİTİM HİZMET KALİTESİ VE PERFORMANSININ ÖLÇÜLMESİ. Mersin Üniversitesi Denizcilik Ve Lojistik Araştırmaları Dergisi, 2(1), 48-61.

                                                          Mersin University Journal of Maritime and Logistics Research