Araştırmanın amacı, öğrencilerin
gerçek yaşamdaki bir problemin çözüm sürecindeki uzamsal yönelim becerilerini
de içeren modelleme yaklaşımlarını incelemektir. Daha önceden modelleme
deneyimi olmayan katılımcılara bir gerçek yaşam problemi verilmiş ve
çözümlerini posterler hazırlayarak sunmaları istenmiştir. Öğrencilerin
çözümleri probleme özgü bir rubrik ile analiz edilmiş ve çözüm yaklaşımları
gerçek model oluşturma, matematiksel model oluşturma, matematiksel olarak
çalışma ve sonuçları gerçek yaşama göre yorumlamayı içeren modelleme
basamaklarına göre değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulguları öğrencilerin
gerçek modellerinin kişisel deneyimlerinden ve uzamsal yönelim becerilerinden
doğrudan etkilendiğini göstermiştir. Oluşturulan matematiksel modeller gerçek
modellere dayalı olmuş ve öğrencilerin matematiksel modelleri oluştururken
matematiksel bilgilerini ve farklı gösterimleri göz önünde bulundurdukları
görülmüştür. Matematiksel olarak çalışırken, modelleri doğru bir şekilde
çözmüşler ancak çoğunlukla birimleri ifade etmekte zorlanmışlardır. Modelleme deneyimi
olmayan öğrencilerin matematiksel sonuçları gerçek yaşam bağlamında
yorumlayabilmeleri dikkat çekici bir sonuç olmuştur. Bunun nedenleri, hepsi
için anlamlı bir gerçek yaşam bağlamında çalışmış olmaları, okul dışında
araştırma yapmış olmaları ve böylece gerçek verilere ulaşabilmeleri olarak
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 46 |