Science education simple electric circuits conceptual understanding three-tier test elementary school teacher candidates
Bu çalışmanın
amacı sınıf öğretmeni adaylarının basit elektrik devreleri konusu üzerine
kavramsal anlamalarını belirlemek için 15 maddeden oluşan üç aşamalı bir test
geliştirmektir. Testin kapsam ve görünüş geçerliği için uzman görüşü
alınmıştır. Testin yapı geçerliğini belirlemede Puanlama-2 ve güven puanı
arasındaki korelasyon değeri ile yanlış pozitif ve yanlış negatif puanlarının
yüzdesi hesaplanmıştır. Testin güvenirlik ve madde analizi işlemleri için
Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı, madde güçlük ve ayırt edicilik
indeksleri, nokta çift serili korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Analizler sonucunda
Puanlama-2 türü ile güven puanı arasında orta düzeyde, pozitif, anlamlı bir
ilişkiye ulaşılmıştır. Yanlış pozitif ve yanlış negatif değerlerinin %10'un
altında olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında Cronbach’s Alpha katsayısının
Puanlama-1-2-3 türleri, güven puanı ve testin tamamına ilişkin değerlerin
tümünde .70 ve üzerinde olduğu belirlenmiştir. Testteki maddelerin güçlük
indekslerinin .30 ile .39; ayırt edicilik indekslerinin .50 ile .80, nokta çift
serili korelasyon katsayısı değerlerinin ise .41 ile .86 arasında değiştiği
sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan analizler sonucunda kavram testinin yeterli
düzeyde geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar sözcükler: Fen eğitimi, basit elektrik devreleri, kavramsal anlama, üç aşamalı
test.
fen eğitimi basit elektrik devreleri kavramsal anlama üç aşamalı test sınıf öğretmeni adayları.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 48 |