Bu araştırmanın amacı ilköğretim 7. ve 8.sınıf öğrencilerinin kariyer gelişimlerini ebeveyn desteği ve sosyo-demografik değişkenler açısından incelemektir. Araştırma verileri, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Adıyaman’ın Kâhta ilçesinde ilköğretim 7. ve 8.sınıfta öğrenim görmekte olan 1288 öğrenciden toplanmıştır. Verilerin toplanmasında, “Kişisel Bilgi Formu”. “Çocuklar İçin Kariyer Gelişim Ölçeği (ÇKGÖ)” ve “Kariyere İlişkin Ebeveyn Desteği Ölçeği (KİEDÖ)” kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre kız öğrencilerin bilgi, merak, denetim odağı, zaman perspektifi, benlik kavramı, sözel teşvik ve duygusal destek puanları erkek öğrencilerden anlamlı derecede yüksek; erkek öğrencilerin ise anahtar figür ve kariyere ilişkin modelleme düzeylerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sınıf düzeyine göre incelendiğinde 8.sınıflarda bilgi ve denetim odağı düzeyleri 7.sınıf öğrencilerinden anlamlı derecede yüksek; 7.sınıf öğrencilerinin de araçsal yardım düzeyleri daha yüksek bulunmuştur. Gidilmek istene lise türüne göre en yüksek puanlar sırasıyla Fen, Anadolu/İmam Hatip, Meslek lisesi şeklinde olduğu görülmektedir. Bitirilmek istenen en son okul için en yüksek puanlar sırasıyla doktora, yüksek lisans, lisans, önlisans ve lise sonucuna ulaşılmıştır.
Kariyer psikolojik danışmanlığı Kariyer gelişimi Çocuklarda kariyer gelişimi Ebeveyn desteği
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 51 |