Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecinde uzaktan canlı derslerle matematik öğretimi uygulamasındaki öğretim deneyimlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseniyle tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu uzaktan eğitimle canlı ders veren ve gönüllülük esasına göre belirlenen 21 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri yazılı görüşme formu kullanılarak toplanmış ve veriler içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin örgün eğitimde matematik derslerinde öğretim teknolojilerini sık kullanmadığı görülmüştür. Uzaktan canlı derslerle matematik öğretiminde farklı yöntem ve tekniklere yer verdikleri; fakat bu yöntem ve teknikleri uygulama konusunda istenilen düzeyde olmadıkları ve sorunlar yaşadıkları, uzaktan canlı derslerde farklı materyallere yer vermelerine rağmen uzaktan eğitimi istedikleri şekilde dizayn edemedikleri için bu materyalleri yeterli görmedikleri, uzaktan canlı derslerde öğrencilerin kazanımlara ulaşma düzeyini tespit ederken birden fazla değerlendirme yöntemini kullandıkları görülmüştür. Öğretmenler uzaktan eğitim sürecinin öğrenciye ulaşmada kolaylık sağlama, farklı eğitim kaynaklarını derse entegre etme, ders sürelerinin kısa olması ve öğretmenin teknoloji bilgisini artırması konularında olumlu yansımalarının olduğunu ifade etmişlerdir. Bu süreç içerisinde karşılaştıkları sorunları ise kazanımlara ulaşmada güçlük, öğrencilerin derse katılımının düşük olması, teknolojik olarak yetersizlik, öğrenciyle iletişim kurmada zorluk ve kazanımları değerlendirmede güçlük olarak açıklamışlardır. Uzaktan eğitim sürecinin matematik öğretmenlerini; yeni eğitim araçları ve yeni eğitim kaynakları kullanımı konusunda olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Uzaktan canlı derslerde mesleki olarak daha etkili olabilmek için pedagojik olarak kendilerini yenileme ihtiyacı hissettiklerini ifade etmişlerdir. Ayrıca matematik öğretmenleri salgın sürecindeki deneyimlerine dayanarak matematik eğitiminin kalitesini artırmaya yönelik önerilerde bulunmuştur. Çalışmada matematik öğretmenlerinin eğitim alanında yeniliklere uzak kalmamaları ve yeterliklerini artırmak için öğretim teknolojileri konusunda eğitim fakülteleriyle akredite edilen seminerlere yer verilmesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 52 |