Bu makalenin amacı öğretmenlerin motivasyonları, algıladıkları örgütsel güven ve umut düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Araştırma nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini uygun örnekleme ile belirlenmiş 306 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri Örgütsel Güven Ölçeği, Umut Ölçeği ve Motivasyon Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS26 istatistik programı yardımıyla yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, bazı demografik değişkenlere göre öğretmenlerin örgütsel güven, umut ve motivasyon düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Bununla birlikte öğretmenlerin örgütsel güven ve umut düzeyleri ile motivasyonları arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 53 |