Bu araştırmada coğrafya öğretmenlerinin çevrim içi teknolojilere yönelik özyeterliliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma verileri İzmir ili içerisinde özel ve devlet okullarında görev yapmakta olan 68 coğrafya öğretmenlerinden toplanmıştır. Ölçeme aracı olarak Miltiadou ve Yu (2000) tarafından geliştirilen ve Horzum ve Çakır (2009) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Çevrimiçi Teknolojilere Yönelik Öz yeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Özyeterlilik ölçümünde temel alınan kriterler istenilen web adreslerine ulaşabilme, e-posta araçlarını kullanabilme, eş zamanlı ve eş zamansız görüşmelere katılabilme gibi temel becerileri ölçmeye yöneliktir. Araştırma sonucunda coğrafya öğretmenlerinin çevrim içi teknolojilere yönelik becerilerinden internet becerilerinin eş zamanlı ve eş zamansız etkileşim becerilerinden daha yüksek çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada çevrim içi teknolojilere yönelik öz yeterlik algılarında cinsiyet, öğrenim düzeyleri, çalışma süreleri, görev yapılan okul türü ve mezun olunan üniversite değişkenleri anlamlı bir farklılıklar oluşturmamıştır. Ancak, öğretmenlerin gelecekte yenilenen teknoloji araçlarını kullanma ihtiyaçlarının belirlenerek eğitim programlarının tasarlanması ve uygulanması teknoloji öz yeterliliklerinin yüksek tutulması önerilebilir.
Çevrim içi Teknoloji Öz Yeterlilik Coğrafya Öğretmenleri Online Technology Self-Efficacy Geography teachers
Çevrim içi Teknoloji Öz Yeterlilik Coğrafya Öğretmenleri Online Technology Self-Efficacy Geography teachers
Çevrim içi Teknoloji Öz Yeterlilik Coğrafya Öğretmenleri Online Technology Self-Efficacy Geography teachers
This study aims to determine the self-efficacy of geography teachers towards online technologies. Research data was collected from 68 geography teachers working in private and public schools in İzmir. The SelfEfficacy Perception Scale for Online Technologies, which was developed by Miltiadou and Yu (2000) and adapted into Turkish by Horzum and Çakır (2009), was used as a measurement tool. The criteria based on self-efficacy measurements are aimed at measuring basic skills such as accessing desired web addresses, using e-mail tools, and participating in synchronous and asynchronous meetings. The research concludes that the internet skills of the geography teachers regarding online technologies were higher than their synchronous and asynchronous interaction skills. According to the data, the variables of gender, education levels, working hours, and type of school and graduated university did not create a significant difference in self-efficacy perceptions towards online technologies. In line with the results, it is suggested training programs are designed and implemented by determining the needs of teachers using renewed technology tools in the future and to keep their technology self-efficacy high.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 54 |