Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2023, Issue: 55, 119 - 139, 31.03.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1206350

Abstract

References

  • Alaylıoğlu, R. ve Oğuzkan, A. F. (1976). Ansiklopedik eğitim sözlüğü (2.Basım). İstanbul: Aka Kitabevi.
  • Albayrak, F. ve Serin, N. (2012). Gazi üniversitesi TÖMER yabancılar için Türkçe 1-2 ders kitaplarındaki okuma metinlerinin kültür aktarımı açısından incelenmesi. 5. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Mersin.
  • Alpay, M. (2012). Türk çocuk edebiyatı. Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Dergisi, 0, 161-191.
  • Binyazar, A. (2004). Ulusal bilinç/evrensel kültür. Çağdaş Türk Dili, 194, 51-56.
  • Büyükkavas Kuran, Ş. ve Ersözlü, Z. N. (2009). Sınıf öğretmenlerinin çocuk edebiyatına ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi,4(1), 1-17.
  • Ceran, D. (2015) Çocuklara rol model olması bakımından Millî Mücadele kahramanları ve edebî eserlere yansıması: “kurtuluşun kahramanları” kitap dizisi örneği. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 24(8), 135-157.
  • Ciravoğlu, Ö. (1997). Çocuk edebiyatı. İstanbul: Esin Yayınevi.
  • Debreli, Z . (2016). Kutadgu Bilig’de kadın. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları), 6(11), 38-60.
  • Dedeoğlu, H., İnce, N. B. ve Ulusoy Ünlü, A. (2021). Türkiye’de yayımlanmış resimli çocuk kitapları üzerine kültürel bir analiz. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 561-576.
  • Dedeoğlu, H., Ulusoy, M. ve Alıcı, M. (2013). Çocuklar için hazırlanmış biyografik eserler üzerine bir içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 116-131.
  • Demircan, C. (2007). Köy enstitüleri eğitim-öğretim programlarında çocuk edebiyatı. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 8, 17- 26.
  • Dilidüzgün, S. (1996). Çağdaş çocuk yazını-yazın eğitiminde ilk adım. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Fang, Z. (1996). Illustrations, Text, and the Child Reader: What are Pictures in Children’s Storybooks for? Reading Horizons, 37, 130-142.
  • Gökdayı, H.(2003). Sözlü iletişimde kalıp sözlerin işlevleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi,8(28), 31-45.
  • Gökşen, E., N. (1985). Örnekleriyle çocuk edebiyatımız. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Gönen, M., M. Katrancı, M. Uygun ve Ş. Uçuş. (2011). İlköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik çocuk kitaplarının, içerik, resimleme ve fiziksel özellikleri açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(160), 250-265.
  • Gönen, M. , Uygun, M. , Erdoğan, Ö. & Katrancı, M. (2012). Resimli çocuk kitaplarının fiziksel, içerik ve resimleme özellikleri açısından incelenmesi . Milli Eğitim Dergisi , 42 (196) , 258-272.
  • Jalongo, M.R. (2004). Young Children and Picture Books (Second edition). Washington, DC: National Association for the Education of Young Children.
  • Kafesoğlu, İ. (2003). Türk millî kültürü. İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Kalaycıoğlu, A. (2012). 36-72 aylık Türk ve yabancı çocukların ebeveyn ve öğretmenlerinin resimli çocuk kitabı seçme ölçütlerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara
  • Karakuş, N., Çoksever ve P. (2019). Değerler eğitiminde rol model olarak kadın kahramanlar. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 10(20), 46-62.
  • Kılıç, A. (2021). Çocuk kitabi illüstrasyonları ve dijital kolaj illüstrasyon tekniği üzerine bir değerlendirme. Journal of Arts. 4(2), 79-85.
  • Küçük, S. (2006). Çocuk edebiyatında değerler açısından Şeker Portakalı ve Fadiş üzerine bir değerlendirme. II. Ulusal Çocuk Ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 297-306.
  • Külük, C.,Ş. (2013). Resimli çocuk kitaplarının nitelik sorunsalı ve çocuğun sanat eğitimi sürecindeki yeri: Delioğlu’nun resimlediği yapıtlar üzerine bir inceleme. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2(2), 393-417.
  • Lüle, E. (2007). Yedi farklı çocuk kitabının çocuk yazını ilkelerine uygunluğunun değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13) , 17-30 .
  • MEB (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6., 7. ve 8. sınıflar) öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Mert, O., Albayrak, F., ve Serin, N. (2013). Çeviri çocuk kitaplarının kültür aktarımı açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(3), 58-73.
  • Sever, S. (2003). Çocuk ve edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları
  • Şengül, A. (2003). Tahkiyeli eserlerde “model şahıs” meselesi ve Ömer Seyfettin’in hikâyelerindeki model şahıslar üzerine bir inceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 13-30
  • Şimşek, T. (2018). Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı el kitabı (Edt.). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Şirin, M. R. (1988). Çocuk edebiyatı yıllığı. İstanbul: Gökyalaylıüzü Yayınları.
  • Tural, S. K. (1988). Kültürel kimlik üzerine düşünceler. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları.
  • Yavuz, D. (2019) Çocuk edebiyatı ve kültürel semboller. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD),6(4), 175-184.
  • Yavuzer, H. (2001). Doğum öncesinden ergenlik sonuna çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2023, Issue: 55, 119 - 139, 31.03.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1206350

Abstract

References

  • Alaylıoğlu, R. ve Oğuzkan, A. F. (1976). Ansiklopedik eğitim sözlüğü (2.Basım). İstanbul: Aka Kitabevi.
  • Albayrak, F. ve Serin, N. (2012). Gazi üniversitesi TÖMER yabancılar için Türkçe 1-2 ders kitaplarındaki okuma metinlerinin kültür aktarımı açısından incelenmesi. 5. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Mersin.
  • Alpay, M. (2012). Türk çocuk edebiyatı. Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Dergisi, 0, 161-191.
  • Binyazar, A. (2004). Ulusal bilinç/evrensel kültür. Çağdaş Türk Dili, 194, 51-56.
  • Büyükkavas Kuran, Ş. ve Ersözlü, Z. N. (2009). Sınıf öğretmenlerinin çocuk edebiyatına ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi,4(1), 1-17.
  • Ceran, D. (2015) Çocuklara rol model olması bakımından Millî Mücadele kahramanları ve edebî eserlere yansıması: “kurtuluşun kahramanları” kitap dizisi örneği. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 24(8), 135-157.
  • Ciravoğlu, Ö. (1997). Çocuk edebiyatı. İstanbul: Esin Yayınevi.
  • Debreli, Z . (2016). Kutadgu Bilig’de kadın. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları), 6(11), 38-60.
  • Dedeoğlu, H., İnce, N. B. ve Ulusoy Ünlü, A. (2021). Türkiye’de yayımlanmış resimli çocuk kitapları üzerine kültürel bir analiz. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 561-576.
  • Dedeoğlu, H., Ulusoy, M. ve Alıcı, M. (2013). Çocuklar için hazırlanmış biyografik eserler üzerine bir içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 116-131.
  • Demircan, C. (2007). Köy enstitüleri eğitim-öğretim programlarında çocuk edebiyatı. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 8, 17- 26.
  • Dilidüzgün, S. (1996). Çağdaş çocuk yazını-yazın eğitiminde ilk adım. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Fang, Z. (1996). Illustrations, Text, and the Child Reader: What are Pictures in Children’s Storybooks for? Reading Horizons, 37, 130-142.
  • Gökdayı, H.(2003). Sözlü iletişimde kalıp sözlerin işlevleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi,8(28), 31-45.
  • Gökşen, E., N. (1985). Örnekleriyle çocuk edebiyatımız. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Gönen, M., M. Katrancı, M. Uygun ve Ş. Uçuş. (2011). İlköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik çocuk kitaplarının, içerik, resimleme ve fiziksel özellikleri açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(160), 250-265.
  • Gönen, M. , Uygun, M. , Erdoğan, Ö. & Katrancı, M. (2012). Resimli çocuk kitaplarının fiziksel, içerik ve resimleme özellikleri açısından incelenmesi . Milli Eğitim Dergisi , 42 (196) , 258-272.
  • Jalongo, M.R. (2004). Young Children and Picture Books (Second edition). Washington, DC: National Association for the Education of Young Children.
  • Kafesoğlu, İ. (2003). Türk millî kültürü. İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Kalaycıoğlu, A. (2012). 36-72 aylık Türk ve yabancı çocukların ebeveyn ve öğretmenlerinin resimli çocuk kitabı seçme ölçütlerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara
  • Karakuş, N., Çoksever ve P. (2019). Değerler eğitiminde rol model olarak kadın kahramanlar. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 10(20), 46-62.
  • Kılıç, A. (2021). Çocuk kitabi illüstrasyonları ve dijital kolaj illüstrasyon tekniği üzerine bir değerlendirme. Journal of Arts. 4(2), 79-85.
  • Küçük, S. (2006). Çocuk edebiyatında değerler açısından Şeker Portakalı ve Fadiş üzerine bir değerlendirme. II. Ulusal Çocuk Ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 297-306.
  • Külük, C.,Ş. (2013). Resimli çocuk kitaplarının nitelik sorunsalı ve çocuğun sanat eğitimi sürecindeki yeri: Delioğlu’nun resimlediği yapıtlar üzerine bir inceleme. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2(2), 393-417.
  • Lüle, E. (2007). Yedi farklı çocuk kitabının çocuk yazını ilkelerine uygunluğunun değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13) , 17-30 .
  • MEB (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6., 7. ve 8. sınıflar) öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Mert, O., Albayrak, F., ve Serin, N. (2013). Çeviri çocuk kitaplarının kültür aktarımı açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(3), 58-73.
  • Sever, S. (2003). Çocuk ve edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları
  • Şengül, A. (2003). Tahkiyeli eserlerde “model şahıs” meselesi ve Ömer Seyfettin’in hikâyelerindeki model şahıslar üzerine bir inceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 13-30
  • Şimşek, T. (2018). Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı el kitabı (Edt.). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Şirin, M. R. (1988). Çocuk edebiyatı yıllığı. İstanbul: Gökyalaylıüzü Yayınları.
  • Tural, S. K. (1988). Kültürel kimlik üzerine düşünceler. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları.
  • Yavuz, D. (2019) Çocuk edebiyatı ve kültürel semboller. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD),6(4), 175-184.
  • Yavuzer, H. (2001). Doğum öncesinden ergenlik sonuna çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

An Analysis of İsmail Bilgin's Illustrated Children's Books about the Historical Characters of the National Struggle Period in Terms of Cultural Transfer

Year 2023, Issue: 55, 119 - 139, 31.03.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1206350

Abstract

References

  • Alaylıoğlu, R. ve Oğuzkan, A. F. (1976). Ansiklopedik eğitim sözlüğü (2.Basım). İstanbul: Aka Kitabevi.
  • Albayrak, F. ve Serin, N. (2012). Gazi üniversitesi TÖMER yabancılar için Türkçe 1-2 ders kitaplarındaki okuma metinlerinin kültür aktarımı açısından incelenmesi. 5. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Mersin.
  • Alpay, M. (2012). Türk çocuk edebiyatı. Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Dergisi, 0, 161-191.
  • Binyazar, A. (2004). Ulusal bilinç/evrensel kültür. Çağdaş Türk Dili, 194, 51-56.
  • Büyükkavas Kuran, Ş. ve Ersözlü, Z. N. (2009). Sınıf öğretmenlerinin çocuk edebiyatına ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi,4(1), 1-17.
  • Ceran, D. (2015) Çocuklara rol model olması bakımından Millî Mücadele kahramanları ve edebî eserlere yansıması: “kurtuluşun kahramanları” kitap dizisi örneği. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 24(8), 135-157.
  • Ciravoğlu, Ö. (1997). Çocuk edebiyatı. İstanbul: Esin Yayınevi.
  • Debreli, Z . (2016). Kutadgu Bilig’de kadın. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları), 6(11), 38-60.
  • Dedeoğlu, H., İnce, N. B. ve Ulusoy Ünlü, A. (2021). Türkiye’de yayımlanmış resimli çocuk kitapları üzerine kültürel bir analiz. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 561-576.
  • Dedeoğlu, H., Ulusoy, M. ve Alıcı, M. (2013). Çocuklar için hazırlanmış biyografik eserler üzerine bir içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 116-131.
  • Demircan, C. (2007). Köy enstitüleri eğitim-öğretim programlarında çocuk edebiyatı. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 8, 17- 26.
  • Dilidüzgün, S. (1996). Çağdaş çocuk yazını-yazın eğitiminde ilk adım. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Fang, Z. (1996). Illustrations, Text, and the Child Reader: What are Pictures in Children’s Storybooks for? Reading Horizons, 37, 130-142.
  • Gökdayı, H.(2003). Sözlü iletişimde kalıp sözlerin işlevleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi,8(28), 31-45.
  • Gökşen, E., N. (1985). Örnekleriyle çocuk edebiyatımız. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Gönen, M., M. Katrancı, M. Uygun ve Ş. Uçuş. (2011). İlköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik çocuk kitaplarının, içerik, resimleme ve fiziksel özellikleri açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(160), 250-265.
  • Gönen, M. , Uygun, M. , Erdoğan, Ö. & Katrancı, M. (2012). Resimli çocuk kitaplarının fiziksel, içerik ve resimleme özellikleri açısından incelenmesi . Milli Eğitim Dergisi , 42 (196) , 258-272.
  • Jalongo, M.R. (2004). Young Children and Picture Books (Second edition). Washington, DC: National Association for the Education of Young Children.
  • Kafesoğlu, İ. (2003). Türk millî kültürü. İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Kalaycıoğlu, A. (2012). 36-72 aylık Türk ve yabancı çocukların ebeveyn ve öğretmenlerinin resimli çocuk kitabı seçme ölçütlerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara
  • Karakuş, N., Çoksever ve P. (2019). Değerler eğitiminde rol model olarak kadın kahramanlar. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 10(20), 46-62.
  • Kılıç, A. (2021). Çocuk kitabi illüstrasyonları ve dijital kolaj illüstrasyon tekniği üzerine bir değerlendirme. Journal of Arts. 4(2), 79-85.
  • Küçük, S. (2006). Çocuk edebiyatında değerler açısından Şeker Portakalı ve Fadiş üzerine bir değerlendirme. II. Ulusal Çocuk Ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 297-306.
  • Külük, C.,Ş. (2013). Resimli çocuk kitaplarının nitelik sorunsalı ve çocuğun sanat eğitimi sürecindeki yeri: Delioğlu’nun resimlediği yapıtlar üzerine bir inceleme. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2(2), 393-417.
  • Lüle, E. (2007). Yedi farklı çocuk kitabının çocuk yazını ilkelerine uygunluğunun değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13) , 17-30 .
  • MEB (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6., 7. ve 8. sınıflar) öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Mert, O., Albayrak, F., ve Serin, N. (2013). Çeviri çocuk kitaplarının kültür aktarımı açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(3), 58-73.
  • Sever, S. (2003). Çocuk ve edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları
  • Şengül, A. (2003). Tahkiyeli eserlerde “model şahıs” meselesi ve Ömer Seyfettin’in hikâyelerindeki model şahıslar üzerine bir inceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 13-30
  • Şimşek, T. (2018). Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı el kitabı (Edt.). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Şirin, M. R. (1988). Çocuk edebiyatı yıllığı. İstanbul: Gökyalaylıüzü Yayınları.
  • Tural, S. K. (1988). Kültürel kimlik üzerine düşünceler. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları.
  • Yavuz, D. (2019) Çocuk edebiyatı ve kültürel semboller. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD),6(4), 175-184.
  • Yavuzer, H. (2001). Doğum öncesinden ergenlik sonuna çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

İsmail Bilgin’in Milli Mücadele Dönemi Tarihi Karakterleri Ele Alan Resimli Çocuk Kitaplarının Kültür Aktarımı Açısından İncelenmesi

Year 2023, Issue: 55, 119 - 139, 31.03.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1206350

Abstract

Yapılan araştırmada doküman analizi tekniği kullanılarak incelenen kitapların çocuklara kültürel aktarım konusunda sağlamış olduğu yarar öğrenilmek istenmiştir. Albayrak ve Serin (2012) tarafından oluşturulan “Kültür Ögeleri Tespit Formu” kullanılarak Milli Mücadele kahramanlarını konu alan kitapların metinsel değerleri belli başlıklar altında incelenmiş, resimler ise hitap ettiği yaş grubu göz önünde bulundurulup değerlendirilerek rastlanılan kültürel ögeler ortaya konulmuştur. Verilerin analizinde kullanılan Kültür Ögeleri Tespit Formu; “dil, sanat, din/inanç, örf ve âdetler, günlük yaşam, tarih, coğrafya ve değerler”i içeren sekiz ana başlıktan oluşmaktadır. Ana başlıkların altında alt başlıklar da yer almaktadır. Yapılan incelemeler sonucunda resim ve metinler incelenerek kültürel ögeler belirlenmiş, bu ögeler, araştırmanın amacı yönünde değerlendirilmiştir.

References

  • Alaylıoğlu, R. ve Oğuzkan, A. F. (1976). Ansiklopedik eğitim sözlüğü (2.Basım). İstanbul: Aka Kitabevi.
  • Albayrak, F. ve Serin, N. (2012). Gazi üniversitesi TÖMER yabancılar için Türkçe 1-2 ders kitaplarındaki okuma metinlerinin kültür aktarımı açısından incelenmesi. 5. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Mersin.
  • Alpay, M. (2012). Türk çocuk edebiyatı. Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Dergisi, 0, 161-191.
  • Binyazar, A. (2004). Ulusal bilinç/evrensel kültür. Çağdaş Türk Dili, 194, 51-56.
  • Büyükkavas Kuran, Ş. ve Ersözlü, Z. N. (2009). Sınıf öğretmenlerinin çocuk edebiyatına ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi,4(1), 1-17.
  • Ceran, D. (2015) Çocuklara rol model olması bakımından Millî Mücadele kahramanları ve edebî eserlere yansıması: “kurtuluşun kahramanları” kitap dizisi örneği. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 24(8), 135-157.
  • Ciravoğlu, Ö. (1997). Çocuk edebiyatı. İstanbul: Esin Yayınevi.
  • Debreli, Z . (2016). Kutadgu Bilig’de kadın. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları), 6(11), 38-60.
  • Dedeoğlu, H., İnce, N. B. ve Ulusoy Ünlü, A. (2021). Türkiye’de yayımlanmış resimli çocuk kitapları üzerine kültürel bir analiz. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 561-576.
  • Dedeoğlu, H., Ulusoy, M. ve Alıcı, M. (2013). Çocuklar için hazırlanmış biyografik eserler üzerine bir içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 116-131.
  • Demircan, C. (2007). Köy enstitüleri eğitim-öğretim programlarında çocuk edebiyatı. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 8, 17- 26.
  • Dilidüzgün, S. (1996). Çağdaş çocuk yazını-yazın eğitiminde ilk adım. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Fang, Z. (1996). Illustrations, Text, and the Child Reader: What are Pictures in Children’s Storybooks for? Reading Horizons, 37, 130-142.
  • Gökdayı, H.(2003). Sözlü iletişimde kalıp sözlerin işlevleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi,8(28), 31-45.
  • Gökşen, E., N. (1985). Örnekleriyle çocuk edebiyatımız. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Gönen, M., M. Katrancı, M. Uygun ve Ş. Uçuş. (2011). İlköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik çocuk kitaplarının, içerik, resimleme ve fiziksel özellikleri açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(160), 250-265.
  • Gönen, M. , Uygun, M. , Erdoğan, Ö. & Katrancı, M. (2012). Resimli çocuk kitaplarının fiziksel, içerik ve resimleme özellikleri açısından incelenmesi . Milli Eğitim Dergisi , 42 (196) , 258-272.
  • Jalongo, M.R. (2004). Young Children and Picture Books (Second edition). Washington, DC: National Association for the Education of Young Children.
  • Kafesoğlu, İ. (2003). Türk millî kültürü. İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Kalaycıoğlu, A. (2012). 36-72 aylık Türk ve yabancı çocukların ebeveyn ve öğretmenlerinin resimli çocuk kitabı seçme ölçütlerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara
  • Karakuş, N., Çoksever ve P. (2019). Değerler eğitiminde rol model olarak kadın kahramanlar. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 10(20), 46-62.
  • Kılıç, A. (2021). Çocuk kitabi illüstrasyonları ve dijital kolaj illüstrasyon tekniği üzerine bir değerlendirme. Journal of Arts. 4(2), 79-85.
  • Küçük, S. (2006). Çocuk edebiyatında değerler açısından Şeker Portakalı ve Fadiş üzerine bir değerlendirme. II. Ulusal Çocuk Ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 297-306.
  • Külük, C.,Ş. (2013). Resimli çocuk kitaplarının nitelik sorunsalı ve çocuğun sanat eğitimi sürecindeki yeri: Delioğlu’nun resimlediği yapıtlar üzerine bir inceleme. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2(2), 393-417.
  • Lüle, E. (2007). Yedi farklı çocuk kitabının çocuk yazını ilkelerine uygunluğunun değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13) , 17-30 .
  • MEB (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6., 7. ve 8. sınıflar) öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Mert, O., Albayrak, F., ve Serin, N. (2013). Çeviri çocuk kitaplarının kültür aktarımı açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(3), 58-73.
  • Sever, S. (2003). Çocuk ve edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları
  • Şengül, A. (2003). Tahkiyeli eserlerde “model şahıs” meselesi ve Ömer Seyfettin’in hikâyelerindeki model şahıslar üzerine bir inceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 13-30
  • Şimşek, T. (2018). Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı el kitabı (Edt.). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Şirin, M. R. (1988). Çocuk edebiyatı yıllığı. İstanbul: Gökyalaylıüzü Yayınları.
  • Tural, S. K. (1988). Kültürel kimlik üzerine düşünceler. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları.
  • Yavuz, D. (2019) Çocuk edebiyatı ve kültürel semboller. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD),6(4), 175-184.
  • Yavuzer, H. (2001). Doğum öncesinden ergenlik sonuna çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Hanife Keskin 0000-0001-9564-4332

Gonca Küçük 0000-0003-2005-1246

Publication Date March 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: 55

Cite

APA Keskin, H., & Küçük, G. (2023). İsmail Bilgin’in Milli Mücadele Dönemi Tarihi Karakterleri Ele Alan Resimli Çocuk Kitaplarının Kültür Aktarımı Açısından İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(55), 119-139. https://doi.org/10.53444/deubefd.1206350