Yaratıcı dramanın temel bileşenleri lider, mekân, katılımcılar ve konu olarak ifade edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama yöntemi temel bileşenlerinin sınıf öğretmenleri görüşlerine göre incelenmesi olarak belirlenmiştir. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde yürütülen bu araştırma olgubilim deseni ile tasarlanmıştır. On yedi sınıf öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sonrası elde edilen ham veriler betimleyici bakış açısına göre analiz edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama ile ilişkilendirdikleri kavramlar anlam içeriklerine göre; görsel sanatlar, yaşamı yansıtma ve kişisel gelişim olarak üç kategoride ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini kullanım amaçları; akademik gelişim, motivasyon sağlama ve sosyal ve psikolojik gelişim olmak üzere üç kategoride toplanmıştır. Öğretmenlerin yaratıcı drama yönteminin avantajlarına yönelik görüşleri; öğretim, iletişim ve sosyal etkileşim ve kişisel gelişim olmak üzere üç kategoride gruplanmıştır. Yaratıcı drama lideri olan sınıf öğretmenlerinin yaşadığı bazı güçlükler ve bu güçlükleri aşmak için çözüm önerileri otaya konmuştur. Genel olarak öğrencilerin yaratıcı drama çalışmaları içerisinde olmak istediği ve bu çalışmalarda keyif aldıkları yönünde öğretmen görüşlerine ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; müfredata yaratıcı drama dersi eklenmesi ve yaratıcı drama konusunda öğretmen yeterliliklerinin artırılması şeklinde bazı öneriler geliştirilmiştir.
The basic components of creative drama are expressed as the leader, the place, the participants and the subject. The aim of this research is to examine the basic components of the creative drama method according to the opinions of classroom teachers. This research, which is carried out within the framework of qualitative research approach, has been planned with a phenomenological design. Seventeen classroom teachers formed the working group of the research. In the research, face-to-face interviews were conducted with a semi-structured interview form. The raw data obtained after the interviews were analyzed according to descriptive point of view. The concepts that classroom teachers associate with creative drama have emerged in three categories according to their meaning content; visual arts, life reflection and personal development. The aims of classroom teachers to use the creative drama method have been grouped into three categories; academic development, motivation and social and psychological development. Teachers' views on the advantages of the creative drama method are grouped into three categories: teaching, communication and social interaction, and personal development. Some of the difficulties experienced by classroom teachers who are creative drama leaders and suggestions for solutions to overcome these difficulties have been presented. In general, teachers' opinions have been reached that students want to be involved in creative drama studies and students enjoy these studies. According to the results of the research; some suggestions have been developed in the form of adding creative drama lessons to the curriculum and increasing teacher competencies in creative drama.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 56 |