Research Article
BibTex RIS Cite

Türkçe Öğretmenlerinin Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliğindeki Değişikliklere Yönelik Görüşleri

Year 2025, Issue: 63, 61 - 80, 27.03.2025
https://doi.org/10.53444/deubefd.1433748

Abstract

Ölçme ve değerlendirme; esas itibarıyla öğrenme öğretme süreçlerini, öğretim içeriğini, öğrenme-öğretme durumlarını ve öğretim yöntem ve tekniklerinde iyileştirmeye dönük yönlerin tespiti ve müdahale stratejilerinin geliştirilmesinde stratejik bir önem taşımaktadır. Ölçme ve değerlendirme sisteminin sorumluluğu, tüm paydaşlara düşmektedir. Sorumluluğun bir yansıması olarak Millî Eğitim Bakanlığı, 09/09/2023 tarih ve 32304 sayılı yönetmelikle ölçme ve değerlendirme yönetmeliğinde değişikliğe gitmiştir. Bu noktada araştırmanın amacı Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan yönetmelik değişikliğine dair Türkçe öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek ve yönetmeliğin ortaya çıkaracağı olası sonuçları belirlemektir. Çalışmada Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme yönetmeliğinde ile ilgili görüşleri üzerinden durulduğundan nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik desen kullanılmış ve fenomenolojik desen türlerinden betimleyici modelden faydalanılmıştır. Çalışma, 2023-2024 eğitim- öğretim yılında Bayburt il merkezinde görev yapan 21 Türkçe öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ölçme ve değerlendirme yönetmeliğine dair görüşlerini belirlemek için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Yeni ölçme değerlendirme yönetmeliğine ilişkin görüşülen öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu yapılan düzenlemelerin Türkçe öğretimi açısından faydalı bulmaktadır. Süreci faydalı bulmayan öğretmenlerin gerekçelerine dikkat edildiğinde ise en sık dile getirilen eleştiri sürecin tabandan tavana doğru bir hazırlık aşamasından geçirilmediği ve sistemin altyapısının tam olarak hazırlanmaması noktasına odaklanmaktadır.

References

  • Arı, S. (2024). Yirmi birinci yüzyılda öğrenme ve öğretme. D. Görgülü ve M. Demir (Ed.). Eğitim programlarının yönetimi (1-19) içinde. Nobel Yayıncılık.
  • Aydoğmuş, A., & Keskin, S. C. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin süreç odaklı ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanma durumları: İstanbul ili örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 110-123. https://doi.org/10.17860/efd.84220
  • Baştürk, R. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime yönelik algı ve beklentilerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 96-107. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7794/101975
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayınları
  • Demir, M., & Et, S. Z. (2023). The hidden curriculum traces in the process of evaluation in line with the views of teacher candidates. Eurasian Journal of Teacher Education, 4(3), 186‒200.
  • Ektem, I., Keçici, S., & Pilten, G. (2016). Sınıf öğretmenlerinin süreç odaklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 661-680.https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59425/853523
  • Filiz, T. (2023). Teacher opinions on the process of preparing, implementing, and evaluation of an individualized education program for primary school mathematics courses. The Universal Academic Research Journal, 5(3), 254-269. https://doi.org/10.55236/tuara.1353213
  • Filiz, T., & Güneş, G. (2022). A study of developing an achievement test for identifying primary school students at risk of mathematics learning disability. Psycho-Educational Research Reviews, 11(1), 354-371.https://doi.org/10.52963/PERR_Biruni_V11.N2.22
  • Gülden, B., & Kaplan, K. (2023). Türkçe öğretmenlerinin öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselme yönetmeliği ile ilgili görüşleri. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (10), 14-31. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1251782
  • Heritage, M. (2007). Formative assessment: What do teachers need to know and do? Phi Delta Kappan, 89 (2), 140-145. https://doi.org/10.1177/003172170708900210
  • Kabapınar, Y., & Ataman, M. (2010). İlköğretim Sosyal Bilgiler (4-5. sınıf) Programları’ndaki ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 9 (2), 776-791. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8595/106937
  • Kaplan, K. & Demir, M. (2023). Türkçe dersi öğretim programının (2019) bağlam-girdi-süreç-ürün (CİPP) modeli ile değerlendirilmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 770-785. https://dx.doi.org/10.24315/tred.1125160
  • Kıral, B. (2021). Nitel araştırmada fenomenoloji deseni: Türleri ve araştırma süreci. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 10 (4), 92-103. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/jret2021_10.cilt_sayi4-pages-93-104.pdf
  • Koçak, L. (2024). Rehberlik ve özel eğitim hizmetlerinin yönetimi. D. Görgülü. & M. Demir (Ed.), Eğitim Programlarının Yönetimi içinde. Nobel.
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı. MEB.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. Sage.
  • Stiggins, R. J. (2002). Assessment crisis: The absence of assessment for learning. Phi Delta Kappan, 83(10), 758-765. https://doi.org/10.1177/003172170208301010
  • Terzi, E., & Koçak, L. (2023). Sınav kaygısı ile başa çıkmada çözüm odaklı kısa süreli terapinin etkisi: Bir olgu sunumu. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (12), 1569-1581. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1340809
  • Toprakçı, E., & Akçaygüngör, A. (2018). Eğitim kurumlan yönetici atama yönetmeliği son taslağı ile ilgili internet forumlarında paylaşılan görüşler. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, (s. 541-553). Antalya.
  • Tosun, İ., & Sarpkaya, P. Y. (2014). Öğretmenlerin kariyer basamaklarına ilişkin görüşleri. Journal of Turkish Studies, 9 (5), 1971-1985. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6713
  • Yağcı, A., & Çevik, M. (2017). Destek eğitim odalarına ilişkin idareci ve sınıf öğretmenlerinin görüşleri: Karaman ili örneği. The Journal of Academic Social Science Studies (58), 65-79. 10.9761/JASSS7096
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Karaköse, T., & Erol, E. (2012). Okul yöneticilerine uygulanan zorunlu yer değiştirme uygulaması hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3 (3), 65-83. https://www.e-ijer.com/tr/pub/issue/8019/105357

Turkish Teachers' Opinions on Changes in the Ministry of National Education Measurement and Evaluation Regulation

Year 2025, Issue: 63, 61 - 80, 27.03.2025
https://doi.org/10.53444/deubefd.1433748

Abstract

Quantification and consideration; Essentially, it’s of strategic importance in identifying aspects to improve learning-teaching processes, teaching content, learning-teaching situations, and teaching methods, techniques, and in developing intervention strategies. The responsibility of the measurement and evaluation system falls on all stakeholders. As a reflection of its responsibility, the Ministry of National Education has amended the measurement and evaluation regulation with the regulation numbered 32304 dated 09/09/2023. At this point, the aim of the research is to determine the opinions of Turkish teachers regarding the amendment to the regulation no. Made by the Ministry of National Education and to determine the possible consequences of the regulation. Since the study focused on the opinions of Turkish teachers regarding the measurement and evaluation regulations, phenomenological design, one of the qualitative research designs, was used and descriptive model, one of the phenomenological design types, was used. Study was conducted on 21 Turkish teachers working in Bayburt city center in the 2023-2024 academic year. A semi-structured interview form was used to determine their opinions on the measurement and evaluation regulation. Content analysis technique was used to analyze the data. The majority of the teachers interviewed regarding the new measurement and evaluation regulation find the regulations useful for teaching Turkish. When the reasons given by teachers who do not find the process useful are taken into consideration, the most frequently expressed criticism focuses on the fact that the process was not carried out through a bottom-up preparation phase and that the infrastructure of the system was not fully prepared.

References

  • Arı, S. (2024). Yirmi birinci yüzyılda öğrenme ve öğretme. D. Görgülü ve M. Demir (Ed.). Eğitim programlarının yönetimi (1-19) içinde. Nobel Yayıncılık.
  • Aydoğmuş, A., & Keskin, S. C. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin süreç odaklı ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanma durumları: İstanbul ili örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 110-123. https://doi.org/10.17860/efd.84220
  • Baştürk, R. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime yönelik algı ve beklentilerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 96-107. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7794/101975
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayınları
  • Demir, M., & Et, S. Z. (2023). The hidden curriculum traces in the process of evaluation in line with the views of teacher candidates. Eurasian Journal of Teacher Education, 4(3), 186‒200.
  • Ektem, I., Keçici, S., & Pilten, G. (2016). Sınıf öğretmenlerinin süreç odaklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 661-680.https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59425/853523
  • Filiz, T. (2023). Teacher opinions on the process of preparing, implementing, and evaluation of an individualized education program for primary school mathematics courses. The Universal Academic Research Journal, 5(3), 254-269. https://doi.org/10.55236/tuara.1353213
  • Filiz, T., & Güneş, G. (2022). A study of developing an achievement test for identifying primary school students at risk of mathematics learning disability. Psycho-Educational Research Reviews, 11(1), 354-371.https://doi.org/10.52963/PERR_Biruni_V11.N2.22
  • Gülden, B., & Kaplan, K. (2023). Türkçe öğretmenlerinin öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselme yönetmeliği ile ilgili görüşleri. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (10), 14-31. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1251782
  • Heritage, M. (2007). Formative assessment: What do teachers need to know and do? Phi Delta Kappan, 89 (2), 140-145. https://doi.org/10.1177/003172170708900210
  • Kabapınar, Y., & Ataman, M. (2010). İlköğretim Sosyal Bilgiler (4-5. sınıf) Programları’ndaki ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 9 (2), 776-791. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8595/106937
  • Kaplan, K. & Demir, M. (2023). Türkçe dersi öğretim programının (2019) bağlam-girdi-süreç-ürün (CİPP) modeli ile değerlendirilmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 770-785. https://dx.doi.org/10.24315/tred.1125160
  • Kıral, B. (2021). Nitel araştırmada fenomenoloji deseni: Türleri ve araştırma süreci. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 10 (4), 92-103. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/jret2021_10.cilt_sayi4-pages-93-104.pdf
  • Koçak, L. (2024). Rehberlik ve özel eğitim hizmetlerinin yönetimi. D. Görgülü. & M. Demir (Ed.), Eğitim Programlarının Yönetimi içinde. Nobel.
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı. MEB.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. Sage.
  • Stiggins, R. J. (2002). Assessment crisis: The absence of assessment for learning. Phi Delta Kappan, 83(10), 758-765. https://doi.org/10.1177/003172170208301010
  • Terzi, E., & Koçak, L. (2023). Sınav kaygısı ile başa çıkmada çözüm odaklı kısa süreli terapinin etkisi: Bir olgu sunumu. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (12), 1569-1581. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1340809
  • Toprakçı, E., & Akçaygüngör, A. (2018). Eğitim kurumlan yönetici atama yönetmeliği son taslağı ile ilgili internet forumlarında paylaşılan görüşler. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, (s. 541-553). Antalya.
  • Tosun, İ., & Sarpkaya, P. Y. (2014). Öğretmenlerin kariyer basamaklarına ilişkin görüşleri. Journal of Turkish Studies, 9 (5), 1971-1985. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6713
  • Yağcı, A., & Çevik, M. (2017). Destek eğitim odalarına ilişkin idareci ve sınıf öğretmenlerinin görüşleri: Karaman ili örneği. The Journal of Academic Social Science Studies (58), 65-79. 10.9761/JASSS7096
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Karaköse, T., & Erol, E. (2012). Okul yöneticilerine uygulanan zorunlu yer değiştirme uygulaması hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3 (3), 65-83. https://www.e-ijer.com/tr/pub/issue/8019/105357

Turkish Teachers' Opinions on the Ministry of National Education Measurement and Evaluation Regulation

Year 2025, Issue: 63, 61 - 80, 27.03.2025
https://doi.org/10.53444/deubefd.1433748

Abstract

Quantification and consideration; Essentially, it’s of strategic importance in identifying aspects to improve learning-teaching processes, teaching content, learning-teaching situations, and teaching methods, techniques, and in developing intervention strategies. The responsibility of the measurement and evaluation system falls on all stakeholders. As a reflection of its responsibility, the Ministry of National Education has amended the measurement and evaluation regulation with the regulation numbered 32304 dated 09/09/2023. At this point, the aim of the research is to determine the opinions of Turkish teachers regarding the amendment to the regulation no. Made by the Ministry of National Education and to determine the possible consequences of the regulation. Since the study focused on the opinions of Turkish teachers regarding the measurement and evaluation regulations, phenomenological design, one of the qualitative research designs, was used and descriptive model, one of the phenomenological design types, was used. Study was conducted on 21 Turkish teachers working in Bayburt city center in the 2023-2024 academic year. A semi-structured interview form was used to determine their opinions on the measurement and evaluation regulation. Content analysis technique was used to analyze the data. The majority of the teachers interviewed regarding the new measurement and evaluation regulation find the regulations useful for teaching Turkish. When the reasons given by teachers who do not find the process useful are taken into consideration, the most frequently expressed criticism focuses on the fact that the process was not carried out through a bottom-up preparation phase and that the infrastructure of the system was not fully prepared.

References

  • Arı, S. (2024). Yirmi birinci yüzyılda öğrenme ve öğretme. D. Görgülü ve M. Demir (Ed.). Eğitim programlarının yönetimi (1-19) içinde. Nobel Yayıncılık.
  • Aydoğmuş, A., & Keskin, S. C. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin süreç odaklı ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanma durumları: İstanbul ili örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 110-123. https://doi.org/10.17860/efd.84220
  • Baştürk, R. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime yönelik algı ve beklentilerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 96-107. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7794/101975
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayınları
  • Demir, M., & Et, S. Z. (2023). The hidden curriculum traces in the process of evaluation in line with the views of teacher candidates. Eurasian Journal of Teacher Education, 4(3), 186‒200.
  • Ektem, I., Keçici, S., & Pilten, G. (2016). Sınıf öğretmenlerinin süreç odaklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 661-680.https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59425/853523
  • Filiz, T. (2023). Teacher opinions on the process of preparing, implementing, and evaluation of an individualized education program for primary school mathematics courses. The Universal Academic Research Journal, 5(3), 254-269. https://doi.org/10.55236/tuara.1353213
  • Filiz, T., & Güneş, G. (2022). A study of developing an achievement test for identifying primary school students at risk of mathematics learning disability. Psycho-Educational Research Reviews, 11(1), 354-371.https://doi.org/10.52963/PERR_Biruni_V11.N2.22
  • Gülden, B., & Kaplan, K. (2023). Türkçe öğretmenlerinin öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselme yönetmeliği ile ilgili görüşleri. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (10), 14-31. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1251782
  • Heritage, M. (2007). Formative assessment: What do teachers need to know and do? Phi Delta Kappan, 89 (2), 140-145. https://doi.org/10.1177/003172170708900210
  • Kabapınar, Y., & Ataman, M. (2010). İlköğretim Sosyal Bilgiler (4-5. sınıf) Programları’ndaki ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 9 (2), 776-791. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8595/106937
  • Kaplan, K. & Demir, M. (2023). Türkçe dersi öğretim programının (2019) bağlam-girdi-süreç-ürün (CİPP) modeli ile değerlendirilmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 770-785. https://dx.doi.org/10.24315/tred.1125160
  • Kıral, B. (2021). Nitel araştırmada fenomenoloji deseni: Türleri ve araştırma süreci. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 10 (4), 92-103. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/jret2021_10.cilt_sayi4-pages-93-104.pdf
  • Koçak, L. (2024). Rehberlik ve özel eğitim hizmetlerinin yönetimi. D. Görgülü. & M. Demir (Ed.), Eğitim Programlarının Yönetimi içinde. Nobel.
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı. MEB.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. Sage.
  • Stiggins, R. J. (2002). Assessment crisis: The absence of assessment for learning. Phi Delta Kappan, 83(10), 758-765. https://doi.org/10.1177/003172170208301010
  • Terzi, E., & Koçak, L. (2023). Sınav kaygısı ile başa çıkmada çözüm odaklı kısa süreli terapinin etkisi: Bir olgu sunumu. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (12), 1569-1581. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1340809
  • Toprakçı, E., & Akçaygüngör, A. (2018). Eğitim kurumlan yönetici atama yönetmeliği son taslağı ile ilgili internet forumlarında paylaşılan görüşler. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, (s. 541-553). Antalya.
  • Tosun, İ., & Sarpkaya, P. Y. (2014). Öğretmenlerin kariyer basamaklarına ilişkin görüşleri. Journal of Turkish Studies, 9 (5), 1971-1985. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6713
  • Yağcı, A., & Çevik, M. (2017). Destek eğitim odalarına ilişkin idareci ve sınıf öğretmenlerinin görüşleri: Karaman ili örneği. The Journal of Academic Social Science Studies (58), 65-79. 10.9761/JASSS7096
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Karaköse, T., & Erol, E. (2012). Okul yöneticilerine uygulanan zorunlu yer değiştirme uygulaması hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3 (3), 65-83. https://www.e-ijer.com/tr/pub/issue/8019/105357

Turkish Teachers' Opinions on the Ministry of National Education Measurement and Evaluation Regulation

Year 2025, Issue: 63, 61 - 80, 27.03.2025
https://doi.org/10.53444/deubefd.1433748

Abstract

Quantification and consideration; Essentially, it’s of strategic importance in identifying aspects to improve learning-teaching processes, teaching content, learning-teaching situations, and teaching methods, techniques, and in developing intervention strategies. The responsibility of the measurement and evaluation system falls on all stakeholders. As a reflection of its responsibility, the Ministry of National Education has amended the measurement and evaluation regulation with the regulation numbered 32304 dated 09/09/2023. At this point, the aim of the research is to determine the opinions of Turkish teachers regarding the amendment to the regulation no. Made by the Ministry of National Education and to determine the possible consequences of the regulation. Since the study focused on the opinions of Turkish teachers regarding the measurement and evaluation regulations, phenomenological design, one of the qualitative research designs, was used and descriptive model, one of the phenomenological design types, was used. Study was conducted on 21 Turkish teachers working in Bayburt city center in the 2023-2024 academic year. A semi-structured interview form was used to determine their opinions on the measurement and evaluation regulation. Content analysis technique was used to analyze the data. The majority of the teachers interviewed regarding the new measurement and evaluation regulation find the regulations useful for teaching Turkish. When the reasons given by teachers who do not find the process useful are taken into consideration, the most frequently expressed criticism focuses on the fact that the process was not carried out through a bottom-up preparation phase and that the infrastructure of the system was not fully prepared.

References

  • Arı, S. (2024). Yirmi birinci yüzyılda öğrenme ve öğretme. D. Görgülü ve M. Demir (Ed.). Eğitim programlarının yönetimi (1-19) içinde. Nobel Yayıncılık.
  • Aydoğmuş, A., & Keskin, S. C. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin süreç odaklı ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanma durumları: İstanbul ili örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 110-123. https://doi.org/10.17860/efd.84220
  • Baştürk, R. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime yönelik algı ve beklentilerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 96-107. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7794/101975
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayınları
  • Demir, M., & Et, S. Z. (2023). The hidden curriculum traces in the process of evaluation in line with the views of teacher candidates. Eurasian Journal of Teacher Education, 4(3), 186‒200.
  • Ektem, I., Keçici, S., & Pilten, G. (2016). Sınıf öğretmenlerinin süreç odaklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 661-680.https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefad/issue/59425/853523
  • Filiz, T. (2023). Teacher opinions on the process of preparing, implementing, and evaluation of an individualized education program for primary school mathematics courses. The Universal Academic Research Journal, 5(3), 254-269. https://doi.org/10.55236/tuara.1353213
  • Filiz, T., & Güneş, G. (2022). A study of developing an achievement test for identifying primary school students at risk of mathematics learning disability. Psycho-Educational Research Reviews, 11(1), 354-371.https://doi.org/10.52963/PERR_Biruni_V11.N2.22
  • Gülden, B., & Kaplan, K. (2023). Türkçe öğretmenlerinin öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselme yönetmeliği ile ilgili görüşleri. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (10), 14-31. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1251782
  • Heritage, M. (2007). Formative assessment: What do teachers need to know and do? Phi Delta Kappan, 89 (2), 140-145. https://doi.org/10.1177/003172170708900210
  • Kabapınar, Y., & Ataman, M. (2010). İlköğretim Sosyal Bilgiler (4-5. sınıf) Programları’ndaki ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 9 (2), 776-791. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8595/106937
  • Kaplan, K. & Demir, M. (2023). Türkçe dersi öğretim programının (2019) bağlam-girdi-süreç-ürün (CİPP) modeli ile değerlendirilmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 770-785. https://dx.doi.org/10.24315/tred.1125160
  • Kıral, B. (2021). Nitel araştırmada fenomenoloji deseni: Türleri ve araştırma süreci. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 10 (4), 92-103. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/jret2021_10.cilt_sayi4-pages-93-104.pdf
  • Koçak, L. (2024). Rehberlik ve özel eğitim hizmetlerinin yönetimi. D. Görgülü. & M. Demir (Ed.), Eğitim Programlarının Yönetimi içinde. Nobel.
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı. MEB.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. Sage.
  • Stiggins, R. J. (2002). Assessment crisis: The absence of assessment for learning. Phi Delta Kappan, 83(10), 758-765. https://doi.org/10.1177/003172170208301010
  • Terzi, E., & Koçak, L. (2023). Sınav kaygısı ile başa çıkmada çözüm odaklı kısa süreli terapinin etkisi: Bir olgu sunumu. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (12), 1569-1581. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1340809
  • Toprakçı, E., & Akçaygüngör, A. (2018). Eğitim kurumlan yönetici atama yönetmeliği son taslağı ile ilgili internet forumlarında paylaşılan görüşler. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, (s. 541-553). Antalya.
  • Tosun, İ., & Sarpkaya, P. Y. (2014). Öğretmenlerin kariyer basamaklarına ilişkin görüşleri. Journal of Turkish Studies, 9 (5), 1971-1985. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6713
  • Yağcı, A., & Çevik, M. (2017). Destek eğitim odalarına ilişkin idareci ve sınıf öğretmenlerinin görüşleri: Karaman ili örneği. The Journal of Academic Social Science Studies (58), 65-79. 10.9761/JASSS7096
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Karaköse, T., & Erol, E. (2012). Okul yöneticilerine uygulanan zorunlu yer değiştirme uygulaması hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3 (3), 65-83. https://www.e-ijer.com/tr/pub/issue/8019/105357
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Articles
Authors

Bahadır Gülden 0000-0003-1917-8813

Kadir Kaplan 0000-0001-7901-1025

Publication Date March 27, 2025
Submission Date February 8, 2024
Acceptance Date February 13, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 63

Cite

APA Gülden, B., & Kaplan, K. (2025). Türkçe Öğretmenlerinin Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliğindeki Değişikliklere Yönelik Görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(63), 61-80. https://doi.org/10.53444/deubefd.1433748